مدیرعامل موسسه تبیان و عضو کارگروه فیلترینگ نگرانی نادرست کاربران از نقض حریم شخصی را یکی از دلایل این پرسش که «چرا ایرانی ها به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند؟» دانست و از پیشنهاد رایگان شدن هزینه اینترنت شبکه‌های داخلی خبر داد.

رایگان شدن اینترنت شبکه‌‌های بومی برای کاربران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، راه اندازی شبکه های داخلی و تقویت آنها هم راستا با فعالیت شبکه های داخلی مورد تاکید و اهتمام قرار گفت.

اما شبکه های اجتماعی داخلی بنابر دلایلی نتوانسته اند هم قدم با شبکه های خارجی رشد کنند که یکی از دلایل رشد شبکه ها، رغبت و علاقه کاربران به استفاده از آنها است. بنابراین این سوال که چرا کاربران ایرانی به استفاده از شبکه های داخلی علاقمند نیستند که در نتیجه علاقه به فراگیری نمونه های بومی کمک کند، مطرح است.

فارس این سوال را با مدیرعامل موسسه تبیان (در زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی) که شبکه اجتماعی تبیان را در حیطه فعالیت های خود دارد، مطرح کرده است.

وی عضویت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را نیز دارد. 

سید محمدرضا آقا میری در پاسخ به این سوال که چرا مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند، اظهار داشت: یکی از دلایل بی علاقگی ناشی از بی‌اعتمادی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی داخلی است و این بی اعتمادی واضح و مبرهن است که اگر ریشه‌های روان‌شناختی این موضوع بررسی شود متوجه می‌شویم که بخشی از این بی‌اعتمادی به دلیل این است که احساس می‌کنند بستر بومی تحت‌نظر است و حریم خصوصی‌شان نقض می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این احساسی که در مردم ما ایجاد شده اشتباه است، زیرا تا حدی که شبکه‌های داخلی در دسترس است، همان اندازه نیز شبکه‌های خارجی در دسترس هستند.

آقامیری تاکید کرد: در صورت خواست به شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز احاطه وجود دارد و این‌طور نیست که مراکز امنیتی بدون توجه اجازه دهند، شبکه‌ای در حد وسیعی گسترش یابد.

مدیرعامل موسسه تبیان در ادامه بر لزوم حمایت همه نهادها از شبکه های اجتماعی داخلی، تاکید کرد و گفت: معتقدم دولت می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی ایرانی حمایت کند و همچنین نهادها نیز می‌توانند از این نمونه ها حمایت کنند.

این عضو کارگروه فیلترینگ ادامه داد: در اینکه تلگرام این مقدار گسترش یافت نهادهای داخلی کمک‌کننده بودند که کانال برای تلگرام ایجاد کردند و حتی خود ما نیز دیدیم که اگر به این حوزه وارد نشویم عقب می‌مانیم و ناچار شروع به ایجاد کانال کردیم و اکنون هم به دنبال فالوورهای بیش‌تر هستیم.

وی پیشنهاد کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام رسان های بومی را کاملاً رایگان کنیم و دسترسی به این شبکه‌ها از هزینه اینترنت معاف باشد، قدمی عملی برای حمایت از شبکه های ایرانی برداشته ایم.

آقا میری افزود: این پیشنهاد در کمیته فیلترینگ مطرح شده و به وزارت ارتباطات نیز ارائه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.