محمود صلاحی گفت: برای سال ۹۵ افزاش ۶۰ درصدی بودجه را داریم که البته انتظار ما خیلی بیشتر از این‌ها بود.

«شهر‌آفتاب» به موقع آماده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نشست خبری محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظهر امروز 24 اسفند 1394 با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد فعالیت‌های فرهنگی هنری این سازمان در سال 94 به خبرنگاران ارائه داد.

صلاحی پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان در سال 94، گفت: در سال 1394 100 درصدِ بودجه را دریافت کردیم و البته اندکی کسری آوردیم که آن هم به عنایت شهردار محترم حل خواهد شد. همچنین برای سال 1395 هم 60 درصد افزارش بودجه داریم که البته انتظار ما افزایش چندصد درصدی بود. چرا که برنامه‌ها و طرح‌های ما بسیارند و حوزه فعالیتمان نیز برای سال 95 گسترش یافته و اداره بخش‌های زیادی به سازمان فرهنگی هنری تهران اضافه شده است.

رئیس سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های موسیقی در سال 94 گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای موسیقی داشتیم. جشنواره‌ای با عنوان «پیامبر مهربانی» برگزار کردیم که در نوع خودش کم‌نظیر بود.

وی ادامه داد:‌ سالن فرهنگسرای بهمن را با هزینه‌ای 22 میلیارد تومانی تجهیز کرده‌ایم که نخستین کنسرتش هم با حضور رضا صنعتگر برگزار شد. اما برای سال آینده برنامه‌های بسیاری داریم و سعی می‌کنیم گروه‌های مختلف را برای برگزاری کنسرت در سالنِ فرهنگسرای بهمن ترغیب کنیم.

در ادامه این نشست و در تکمیل پاسخ‌های صلاحی، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در سال 94 آموزش موسیقی به فرهنگسراها برگشت و این امر در فرهنگسراهایی محقق شد که ظرفیت ارائه و آموزش موسیقی را دارند.

وی ادامه داد:‌ «آوای دوست»، «نشست‌های تخصصی سازِ تار، کمانچه و سنتور»، برگزار 97 کنسرت موسیقی که حدود یک‌سوم‌ آن در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، از جمله‌ی فعالیت‌های سازمان برای امسال بود. همچنین مکتب‌خانه آواز با حضور بزرگان افتتاح شد و در این مکتب‌خانه آیین‌نامه‌ای برای آموزش آواز تدوین شده که در تابستان 1395 این آموزش‌ها در باغ موزه هنر عملی می‌شود.

عبدالحسینی گفت: ضبط ردیف‌های آوازی نیز هم‌اکنون در حال انجام است. ارکستر سازهای ملی را با حضور اسماعیل تهرانی تشکیل داده‌ایم و در سال 95 کارش را آغاز می‌کند.

صلاحی در بخش دیگری از این نشست درباره میزان آ‌مادگی محل نمایشگاه  شهر آفتاب و نگرانی‌های سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آماده سازی این محل، گفت: نمایشگاه پربازدیدی مانند نمایشگاه کتاب در هر جای تهران برگزار شود موجب ایجاد ترافیک خواهد شد و برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند. همچنین مجموعه «شهر آفتاب» محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها است. در «شهر آفتاب» ما حدود 60 هزار متر فضای مسقف آماده داریم که مناسب برگزاری نمایشگاه است.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سیدعباس صالحی برگزار شد و ایشان از محل نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کردند و نگرانی‌شان برطرف شد. 5 هزار پارکینگ برای توقف خودروها در شهر آفتاب آماده‌سازی شده و در کل باید بگویم، فاز نخست نمایشگاه شهر آفتاب که اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد، فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه را دارد.

صلاحی درباره فعالیت‌های سینماییِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال فیلم «گیتا» را در جشنواره فیلم فجر داشیتم. سال آینده دو فیلم بلند می‌سازیم، در ساخت 4 فیلم مشارکت 25درصدی و 10 فیلم را حمایت 10 درصدی می‌کنیم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فیلم‌هایی که مرتبط با موضوعات شهری و شهرنشینی باشد را حمایت می‌کند. به طور کلی فیلم‌هایی که فرهنگ شهرنشینی مانند فرهنگ حمل و نقل و آپارتمان نشینی را اصلاح می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره باغ کتاب تهران تاکید کرد: باغ کتاب تهران فروشگاهی بزرگ است که بیشترین حجمش برای کتاب کودک است. آنجا چند سالن مناسب هم داریم، دو دریاچه هم داریم و البته پارکینگی 5 هزارتایی. صدها میلیارد تومان صرف ساخت این فضا شده است که امیدواریم در اردیبهشت امسال بهره‌برداری اولیه را از باغ کتاب داشته باشیم.

صلاحی درباره فعالیت‌های قرآنی گفت: تمام شهریه‌های کلاس‌های قرآن را برداشتیم و کانون قرآن را در همه فرهنگسراها برقرار کردیم. در همه فرهنگسراها فروشگاه عرصه محصولات قرآنی راه‌اندازی کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.