قدس آنلاین/همدان: در سال ۹۳ حدود ۱۰۰ خانه‌مسافر در همدان فعالیت داشته که به علت فعالیت برخی از اماکن غیرمجاز و عدم‌تمایل متقاضیان به فعالیت در این عرصه تعداد خانه‌مسافر به ۱۸ مورد در سال ۹۴ رسیده است.

خانه‌مسافرهای همدان ، ظرفیت معقولی ندارند.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علی خاکسار، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اعلام مطلب فوق افزود: ظرفیت خانه‌مسافرهای همدان فعلا ظرفیت معقولی نیست، چرا که در حال حاضر نزدیک به 20 متقاضی برای ایجاد خانه‌مسافر مراجعه کرده اند ولی پرونده آنها در مرحله استعلام است.
وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته خانه‌مسافر چالش بزرگی برای استان بود به‌طوریکه تعداد این اماکن اقامتی در نوروز 94 به 18 خانه‌مسافر رسید.
خاکسار با اشاره به اینکه تمامی خانه‌مسافرهای استان در ایام نوروز از 100 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده تا با همکاری نیروی انتظامی و اماکن از فعالیت خانه‌مسافرهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.
وی با تاکید بر توسعه گردشگری در تمامی ابعاد، یادآورشد: وقتی توسعه گردشگری مطرح می‌‎شود باید تمامی شرایط همزمان باهم رشد کند تا به گردشگری پایدار برسیم.
معاون گردشگری استان افزود: در حال حاضر در استان همدان زیرساخت‌هایی از جمله راه، راه‌آهن، فرودگاه و هتل وجود دارد اما هنوز کافی نیست به‌طوریکه به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در ایجاد هتل نیاز است.
وی با ابراز امیدواری درخصوص رشد گردشگری در استان، اظهار کرد: باید روند رو به رشد سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد تا شاهد رشد محسوس گردشگری باشیم.
خاکسار با اشاره به اجرای برجام نیز تاکید کرد: با توجه به اجرای برجام امیدواریم رشد خوبی در گردشگران خارجی به استان شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه در نوروز گذشته 735 هزار گردشگر از اماکن گردشگری و تاریخی استان بازدید داشته‌اند، عنوان کرد: این میزان در مقایسه با نوروز 93 رشد 30 درصدی داشت و امیدواریم امسال نیز بتوانیم این میزان را حفظ کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.