قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس مطالعات انجام شده امکان اشتغال حدود ۳۰۰ هزار نفر در مرحله نهایی بعثت وجود دارد که اگر این امر محقق شود معضل بیکاری در منطقه به طور کلی ریشه‌کن خواهد شد.

اشتغال ۳۰۰ هزار نفری در شهرک بعثت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سید مرتضی نیرومنداسکویی، اظهار داشت: بخشی از پروژه جدول‌گذاری، زیراساس، اساس و آسفالت‌ریزی شهرک صنعتی بعثت انجام شده بود و ‌بخش اصلی آن یعنی آسفالت‌ریزی نیز از امروز آغاز شد.

وی افزود: 88 هزار و 500 مترمربع معادل 11.682 تن آسفالت در 9.5 کیلومتر طول شبکه معابر دسترسی فاز عملیاتی شهرک بعثت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال‌جاری آسفالت‌ریزی خیابان‌های فاز اجرایی به پایان برسد.

نیرومند گفت: شهرک صنعتی بعثت با 10 هزار و 800 هکتار وسعت یکی از شهرک‌های صنعتی مهم کشور در آینده خواهد بود که بعید به نظر می‌رسد شهرکی به مشخصات آن در سال‌های آینده احداث شود.

وی افزود: بعثت نقش عظیمی در توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی در کشور به خصوص منطقه شمال‌غرب خواهد داشت، براساس مطالعات انجام شده امکان اشتغال حدود 300 هزار نفر در مرحله نهایی بعثت وجود دارد که اگر این امر محقق شود معضل بیکاری در منطقه به طور کلی ریشه‌کن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرک، گفت:‌ نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز،‌ هم‌جواری با خطوط ریلی و آزادراه تبریز- بازرگان، هم‌جواری با منطقه ویژه اقتصادی سهلان،‌نزدیکی به منطقه آزاد ارس، مجاورت با مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز جمعیتی جهت تامین نیروی انسانی از جمله مزایایی است که برای بعثت متصور است.

نیرومند اضافه کرد:‌ در شهرک صنعتی بعثت زون‌های فلزی، ‌شیمیایی،‌ صنایع غذایی، ‌سلولوزی، کانی‌های غیرفلزی،‌ برق و نساجی پیش‌بینی شده و حاضریم تا در این بخش‌ها و با در نظر گرفتن مسایل زیست‌محیطی زمین لازم را با کلیه زیرساخت‌های لازم تحویل سرمایه‌گذاران کنیم.

وی ابراز کرد:‌ پیش‌بینی احداث فرودگاه،‌ هتل،‌ مراکز تجاری متعدد، مراکز خدماتی و درمانی، ورزشگاه،‌ مراکز مذهبی، مهمان‌سرا و پارک تفریحی به عمل آمده و به تناسب پیشرفت فازهای آن اجرا و تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: تامین زیرساخت‌ها به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرک‌های صنعتی به صورت ویژه در بعثت پیش‌بینی شده و امکان تامین 2 هزار و 700 مگاوات برق،‌100 هزار مترمکعب گاز و 70 هزار خط تلفن در این شهرک صنعتی مد نظر قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده در این شهرک عظیم، به خصوص آغاز عملیات آسفالت‌ریزی که رنگ تازه‌ای به آن خواهد بخشید و با گشوده شدن فضای سرمایه‌گذاری در دوران پسابرجام، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدی دارند، جذب شده و شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این شهرک و به تبع آن منطقه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.