قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ بکوشیم مساجد استان را از این روزمرگی و بی‌تحرکی نجات بدهیم،«طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد» به پویایی و تحرک مساجد کمک می‌کند.

از وضع مساجد استان راضی نیستم

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در جمع ائمه جماعات مساجد مجری «طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد» با اشاره به تصویب طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در جلسه شورای سیاست‌گذاری مساجد استان اظهارکرد: این طرح پس از تحلیل و بررسی در شورای عالی مساجد استان به تصویب رسید و درحال حاضر به صورت آزمایشی در 50 مسجد سطح استان و با همکاری 100 مدرسه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: هدف از اجرای این طرح مرتبط کردن حداقل 50 نوجوان و جوان با مسجد به صورت مستمر و فراهم کردن عرصه برای تغذیه و تربیت دینی، ایمانی، علمی و اخلاقی آن‌ها به گونه‌ای که ظرف مدت زمان مشخص امام جماعت و ارکان دیگر مسجد بدانند که 50 جوان با این مسجد مرتبط هستند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تشویق وترغیب نوجوانان وجوانان برای حضور در مساجد، ایجاد نشاط و شادابی معنوی در برنامه‌های مساجد و رونق بخشی به برنامه‌های فرهنگی سازنده و اثرگذار در مسجد از دیگر اهداف برگزاری این طرح است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری اجرایی شدن این طرح به نحو مطلوب را مستلزم پیوند خوردن تمام ارکان مسجد با یکدیگر با محوریت امام جماعت مسجد دانست و تصریح‌کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید مدیران مدارس، معاونین پرورشی و انجمن اولیاء و مربیان مدارسی که در اطراف آن مسجد حضور دارند نیز با دست‌اندرکاران و ارکان دیگر مسجد  پیوند بخورند و دست به دست هم بدهند و زمینه را برای حضور 50 جوانان و نوجوانان در مسجد به صورت مستمر فراهم سازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: امروزه خروجی مساجد استان ما تنها در اقامه نماز جماعت  و سپس سخنرانی و بیان حدیث خلاصه شده است که این قطعاً اقدام خوب و ارزشمندی است اما این طرح به دنبال آن است که با یک برنامه‌ریزی حساب شده و پرمحتوا و هدفمند جوانان را با مسجد مرتبط کند و در طی دو سال از 50 مسجد استان 50 جوان تربیت یافته، مهذب، متدین و مرتبط با مسجد به جامعه تحویل بدهد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که  ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در جبهه بسیار سخت و حساس با دشمنان می‌رزمند و در چنین شرایطی فعال و پویا نگه‌داشتن مراکز دینی و مذهبی کار آسانی نیست و نیازمند کار هنرمندانه و با ظرافت است که «طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد» از جمله این طرح‌ها است که می‌تواند به پویایی مساجد ما بیش از پیش کمک کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که باید بکوشیم مساجد استان را از این روزمرگی و بی‌تحرکی نجات بدهیم تصریح کرد: اینجانب به عنوان خادم کوچک مردم در این استان از وضع مساجد استان راضی نیستم چرا که متأسفانه در استان مسجدی که فعال باشد و به معنای واقعی کلمه نقش مسجد را ایفا کند، بسیار کم داریم درحالی که بهتر از این‌ها می‌شود مساجد استان را فعال و پویا کرد.

امام جمعه شهرکردا نجات مساجد از این شرایط را درگرو انگیزه و اراده ائمه جماعات مساجد خواند و تصریح کرد: اعتقاد و باور ما این است که اگر ائمه جماعات مساجد در اجرای «طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد» با انگیزه و اراده وارد شوند و سختی‌ها و کمبودها را تحمل کنند، قطعاً عنایت‌ها و پشتیبانی‌های الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد و این طرح اثر خودش را در مساجد خواهد گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری درپایان با تاکید بر این که کارهای فرهنگی و دینی را نباید به پول و مادیات گره زد تاکیدکرد: هر فعالیت فرهنگی و دینی که به پول گره بخورد قطعاً زمین خواهد ماند اما نقطه مقابل آن هر کار فرهنگی که برای رضای خدا و با اخلاص و با هدف گسترش اسلام و ارزش‌های دینی آغاز شود،  قطعاً خدای متعال نخواهد گذاشت که این کار بر زمین بماند و کمک خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام  علی‌رضا ملک محمدی مسئول رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با توجه به ویژگی ها، امکانات، ظرفیت ها و به ویژه تعداد امام جماعت فعال در مساجد به عنوان محور اصلی، در سطح 50 مسجد با همکاری حد اقل یکصد آموزشگاه و به ظرفیت دو هزار و 500 نفر اجرا خواهد شد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح در مرحله آزمایشی  قرار دارد و به نحوی برنامه ریزی شده که در مرحله‌های بعد تمام مساجد استان را تحت پوشش قرار دهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.