قدس آنلاین - ایلام: پس از بارش خوب باران در شب و روز گذشته و تلطیف هوا، این میهمان ناخوانده و ناخوشایند همیشگی غرب کشور، لذت تلطیف هوا را از مردم ایلام و غرب کشور گرفت.

بارش ریزگردها نفش ایلامیان را گرفت/ دولت با تلاش برای رفع این مشکل، به مردم غرب کشور عیدی بدهد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه پس از بارش‌‌‌های روزهای پیش و در اواخر زمستان، ورود ناگهانی یک مهمان ناخوانده به نام ریزگردها باز هم نفس ایلام را به شماره انداخته است، گفت: ورود ریزگردها پس از بارش باران، پس از ورود سامانه بارش‌زا و شدت بارش‌ها در شب گذشته ورود ریزگردها مردم استان را غافلگیر کرد.

یوسف شیخ الملوکی با اشاره به اینکه انتظار می رود که با تضعیف سامانه بارش‌زا به هر حال مراحل فرو‌نشینی گرد و غبار تا حدودی دیرتر انجام شود و گرد و غبار در سطح استان ایلام پایدارتر باشد، اظهارداشت: استان ایلام در ساعات آینده تحت تاثیر بارش باران قرار می‌گیرد اما ورود ریزگردها پس از بارش‌ها به علت فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در کشور عراق و عربستان دور از انتظار نیست.

وی به ناپایداری هوای ایلام تا روز پنج شنبه اشاره کرد و بیان داشت: در تراز میانه، جوی ناپایداری استمرار دارد و این ناپایداری هم می‌تواند باعث بارش‌های رگباری بهاره شود و هم می‌تواند مجددا چشمه‌های خاک را فعال کند.

لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام بر اثر گردوغبار

مدیر فرودگاه شهدای ایلام نیز با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی و گرد و غبار شدید، پروازهای تهران - ایلام و بالعکس بعد از ظهر سه شنبه این فرودگاه را لغو کرد، گفت: آسمان غبار آلود و کاهش دید خلبان دلایل اصلی لغو 2 پرواز رفت و برگشت شرکت هواپیمایی آسمان در نوبت بعد از ظهر فرودگاه شهدای ایلام است.

مجتبی بیاتی با اشاره به لغو پروازهای فرودگاه ایلام یادآور شد: بعلت شرایط خاص فرودگاه ایلام و شرایط کوهستانی استان، پروازهای فرودگاه ایلام در شرایط نامساعد جوی گاهاً لغو می شود.

گفتنی است گردوغبار ناشی از بیابان های کشورهای عربی همچون عراق، سوریه، عربستان و اردن در فصول مختلف سال موجب آلودگی شدید هوای ایلام و استان های نوار غربی کشور می شود و در سال جاری 64 روز آلوده که میزان ذرات گردوغبار بیشتر از حد مجاز بوده، ایلامیان را تحت تأثیرات مخرب خود قرار داده و مردم استان ایلام و استان های نوار غربی کشور از دولت انتظار دارند که با تدبیر به هنگام مردم ایلام و جنگل های زاگرس را از مرگ تدریجی نجات دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.