فدراسیون فوتبال ایران نامه اعتراضی خود را به تصمیم کنفدراسیون آسیا منتشر کرد.

نامه اعتراضی ایران به تصمیم AFC/ تصمیم اخیر کاملا سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین، حدود دو ماه پیش فدراسیون فوتبال عربستان مناقشه ای جدید را علیه فوتبال ایران آغاز کرد و موضوع بررسی آن در کمیته مسابقات و هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا علیرغم همراهی کشور امارات با عربستان صعودی در این خصوص مسابقات باشگاهی و ملی کشور امارات در ایران برگزار شود. ضمن اینکه حق میزبانی هر دو کشور ایران و عربستان در مسابقات ملی محفوظ بوده و موضوع مناقشه فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در قبال ایران منوط به تغییر شرایط سیاسی دو کشور خواهد بود.

امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه ای رسمی و طی نامه ای به هر دو کشور تصمیم بر برگزاری مسابقات باشگاهی در کشور بی طرف را اعلام کرد.

فدراسیون فوتبال ایران پس از بررسی کامل نامه ارسالی از سوی AFC، موارد متعددی از نقض قوانین AFC و FIFA را توسط فدراسیون فوتبال عربستان مشاهده کرده که قطعاً نسبت به آنها واکنش نشان خواهد داد. لازم به توضیح است در نامه AFC آمده است که جهت درک عمیق شرایط سیاسی، امنیتی و ایمنی بین دو کشور ایران و عربستان با توجه به درخواست کمیته مسابقات ۵ اقدام زیر انجام شده است:

۱. سازمان بین المللی ایمنی و امنیت رخدادهای ورزشی (ICSS) به عنوان یک نهاد مستقل وظیفه ارزیابی وضعیت ایمنی و امنیت هر دو کشور در خصوص برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار داد و گزارش خود را در این خصوص به AFC ارائه کرده است.

۲. اعضای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در دیدارهای باشگاه های ایران مقابل امارات که ۲۳ و ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۴ و ۵ اسفند ۹۴) برگزار شد حاضر شده و این بازی ها را از نزدیک مشاهده کرده و نظر کارشناسی خود را در این خصوص ارائه کرده اند.

۳. افسران امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی کلیه امور امنیتی دیدارهایی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که به میزبانی ایران انجام شده بود به ایران سفر کرده و گزارش مکتوب خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده اند.

۴. ناظران مسابقات دیدارهای روزهای ۲۳ و ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۴ و ۵ اسفند ۹۴) از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای تهیه گزارشات تکمیلی در خصوص امور امنیتی کشور ایران انتخاب و اعزام شدند که گزارشات آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

۵. در پایان نظرات دولت های طرفین در خصوص شرایط سیاسی فعلی دو کشور اخذ شده است (لازم به توضیح است که پاسخ وزارت امور خارجه ایران به صورت مکتوب و از طریق فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ شده است ).

در ادامه نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون های دو کشور آمده است که دولت عربستان صعودی سفر اتباع این کشور را به ایران منع کرده و این کنفدراسیون با بررسی کلیه جوانب کار رأی بر برگزاری مسابقات باشگاهی دو کشور در کشور بی طرف را اخذ و تا ۲۵ مارچ ۲۰۱۶ ( ۶ فروردین ۹۵) به دو کشور مهلت داده تا مکان ثالث را برای مسابقات خود اعلام کنند.

با توجه به شرح ماوقع و شرایط اعلامی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به AFC اعتراض خود را اعلام خواهد کرد. از آنجایی که کشور عربستان ضمن اعلام یک موضوع سیاسی در فوتبال که خلاف نص صریح اساسنامه و مقررات AFC و FIFA بوده است، درخواست برگزاری مسابقات در زمین بی طرف را داشته است. از سویی دیگر مسابقات کشور امارات در ایران با بهترین شرایط میزبانی و در امنیت کامل برگزار شده و همچنین از آنجاییکه ایران به عنوان کشوری امن در آسیا و جهان شناخته می شود تا جایی که میزبانی مسابقات کشورهای افغانستان و عراق را در اختیار خود داشته است، قطعاً نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

در پایان از آنجایی که کشور عربستان در نامه خود به طور مشخص و کاملاً آشکار دخالت دولت خود را در این خصوص اعلام داشته است، لذا فدراسیون فوتبال ایران علیرغم میل باطنی و ضمن احترام به همه قوانین بین المللی در حوزه فوتبال قطعاً نظرات وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه را در این خصوص اخذ و مراتب اعتراض رسمی خود را طی نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.