وبگاه صهیونیستی از تدام حضور سامانه موشکی اس _ ۴۰۰ به خاطر جنگنده‌های عربستانی موجود در پایگاه هوایی اینجرلیک و طرح ریاض و آنکارا برای مداخله نظامی مشترک در سوریه خبر داد.

خط و نشان روس‌ها برای عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آنطور که مقام‌های ارشد نظامی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرده‌اند سامانه دفاع موشکی اس-400 نهایتا از سوریه برچیده می‌شود، اما وجود آن‌ها تا تداوم حضور جنگنده‌های عربستان سعودی در ترکیه و در نزدیکی مرز با سوریه واجب است.

به نوشته وبگاه «دبکا فایل» حضور جنگنده‌های عربستان سعودی از پایگاه هوای اینجرلیک ترکیه در اوائل ماه جاری از 4 فروند به 16 فروند رسیده است و در عین حال مقام‌های سعودی اعلام کردند که ریاض و آنکارا در حال مهیاسازی مداخله مشترک در نبردهای سوریه هستند.

بر اساس این گزارش،نیروهای پیاده نظام و زرهی ترکیه اینک با گذر از مرزهای جنوب تنها در چند صدمتری استان شمالی ادلب در سوریه موضع گرفته‌اند.

دبکا فایل در خاتمه با اشاره به مزاحمت اس-400 برای نیروی هوایی اسرائیل نوشت: حضور سامانه موشکی پیشرفته اس-400 که اینک در پایگاه هوایی لاذقیه هستند، نگرانی برای نیروی هوایی اسرائیل است و اگر آن‌ها به جنوب سوریه انتقال یابند، پوشش هوایی گسترده‌ای را تا شمال و مرکز فلسطین اشغالی می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.