قدس آنلاین/ محمود یوسف پور: شبکه فیبرنوری حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)، ۲۱ فرستنده در ۹ شهرستان استان، طرح جامع اف ام در شهرسـتان های سبـزوار، نیشـابور، جاده مشهد- تهران و سیستم ایزی کت (کوله پشتی پخش زنده دیجیتال) روز گذشته با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، رشیدیان استاندار خراسان رضوی، پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی و شماری از مسؤولان استان، در مجتمع رضوان صداوسیمای خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 پوشش شبکه دیجیتال در خراسان رضوی به ۹۵ درصد رسید

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون 95 درصد استان زیر پوشش فرستنده های دیجیتال است، گفت: امیدواریم سال آینده این میزان به 100 درصد برسد.
محسن نصرپور با بیان اینکه تحول رسانه‌ای در دنیای امروز شرایط جهان را تغییر و موازنه قدرت را تحت تأثیر خود قرار داده است، افزود: اگر در گذشته استفاده از فناوری‌های روزآمد یک تفنن بود، امروز یک ضرورت همگانی است.

 صدا و سیما رقیبان جدی دارد
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه صدا و سیما باید آماده رقابت باشد وگرنه نفوذ خود را از دست می‌دهد، گفت: با تحولاتی که در عرصه‌ رسانه‌ رخ می‌دهد باید بدانیم که رسانه ملی وارد عرصه رقابتی جدید شده‌است.
علیرضا رشیدیان تأکید کرد: باید بدانیم که رقیبان صداوسیما بسیار جدی و قوی هستند.
رشیدیان، حفظ مردم در چارچوب نظام را بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید بدانیم حتی کودکان ما در قهرمان گزینی به سمتی می‌روند که این رقیبان ایجاد می‌کنند، بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش صداو سیماست. وی در پایان با تشکر از تلاش صدا و سیما در پوشش راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات هفتم اسفند و مراسم رحلت آیت الله واعظ طبسی، ابرازامیدواری کرد صداوسیما بتواند بدون وابستگی به گروهی خاص، نقش خود را در تقویت انسجام ملی ایفا کند.
پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی نیز گفت: موفقیت‌های صداو سیمای خراسان در شرایط دشوار اقتصادی قابل توجه است. وی با بیان اینکه صدا و سیمای خراسان رضوی از نظر تجهیزات در شرایط مناسبی قرار ندارد و باید این تجهیزات به روزرسانی شود، ابرازامیدواری کرد: استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی کمک کنند تا مشکلات صدا وسیما برطرف شود و این مرکز به جایگاه اصلی خود برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.