وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سومین روز طرح نوروزی٬ نحوه خدمت رسانی به مسافران و فعالیت بخش های مختلف این فرودگاه را بررسی و بر لزوم توسعه فرودگاه برای جابجایی ۲۰ میلیون مسافر تاکید کرد.

 فرودگاه امام (ره) تحت فشار تقاضای پرواز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» در بازدید از باند، سالن های انتظار و ترانزیت، گیت های بازرسی سپاه و ناجا و پل رابط ترمینال و پارکینگ امام خمینی (ره) برای ارتقای سطح خدمات به شهروندان دستورات لازم را به مسئولان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) صادر کرد.
وزیر راه و شهر سازی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان رضایتمندی از خدمت رسانی به مسافران گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) فرودگاه اصلی کشور برای پروازهای خارجی است.
وی ادامه داد: در این فرودگاه روزانه در شرایط عادی 130 پرواز انجام می شود که در ایام عید با اضافه شدن پروازهای فوق العاده شاهد انجام 280 نشست و برخاست تنها در روز 13 فروردین هستیم که بیانگر حجم تقاضای فوق العاده و بیش از دو برابری نسبت به روزهای عادی است؛ ضمن اینکه روز گذشته 220 عملیات پروازی به ثبت رسید که نسبت به روزهای عادی نزدیک به 100 پرواز بیشتر بود.
آخوندی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) تحت فشار تقاضای بسیار زیادی است، افزود: برنامه های دراز مدت وزارت راه و شهرسازی برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) تهیه شده اما اقدامات کوتاه مدت و فوری برای توسعه این فرودگاه٬ بهسازی باند نشست و برخاست هواپیماها بود که خوشبختانه تعمیرات باند فرودگاه امام به پایان رسید.
وی ادامه داد: بحث دیگر بهسازی سالن ترانزیت فرودگاه بود که سال گذشته سالن ترانزیت وضعیت خوبی نداشت و مردم در تنگنا بودند اما درحال حاضر بهسازی سمت غرب این سالن به پایان رسیده است، سمت شرق این سالن نیز در تابستان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد آسایش مردم در این سالن خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی، اقدام بعدی را ایجاد هماهنگی میان گیت های بازرسی سپاه و ناجا عنوان کرد و افزود: اگر این دو بخش در امتداد یکدیگر قرار گیرند شاهد ایجاد فضای باز و راحتی مردم در سالن ترانزیت خواهیم بود البته طی مذاکراتی که با مسئولان سپاه حفاظت فرودگاه ها داشتیم، هماهنگ سازی میان گیت بازرسی سپاه و ناجا بعد از ایام تعطیلات سال نو آغاز و به سرعت عملیاتی می شود.
وی در خصوص افزایش تعداد آسانسورها نیز گفت: دو آسانسور جدید نصب شده و دو آسانسور نیز بزودی نصب خواهد شد. همچنین اقدامات عمرانی جدیدی نیز در جهت توسعه پارکینگ های فرودگاه امام انجام شده است.
آخوندی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی (ه) ادامه داد: ترمینال سلام با هدف افزایش ظرفیت مسافری در حال ساخت است که برای پاییز 95 آماده خواهد شد.
وی ادامه داد: با ساخت این ترمینال ظرفیت مسافری جدیدی معادل ظرفیت ترمینال موجود به فرودگاه امام (ره) اضافه خواهد شد و ساخت ترمینال دیگری نیز با ظرفیت 20 میلیون نفر در دست مطالعه است که جزو اقدامات بلندمدت وزارت راه برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) محسوب می شود.
وزیر راه و شهرسازی از توزیع پیک پروازهای خارجی در ساعات پایانی شب در طول شبانه روز خبر داد و گفت: این کار به نظم بیشتر فرودگاه کمک قابل توجهی کرده است.
وی تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) برای تردد حدود 5 میلیون مسافر در سال طراحی و ساخته شده است اما هم اکنون شاهد اعزام و پذیرش 9 میلیون مسافر در سال در این فرودگاه هستیم که شرایط سختی است. امیدوارم فرودگاه امام (ره) با ساخت ترمینال سلام به وضعیت نرمال برگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.