وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به سواحل مُکران، افزود: این مسئله در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و به همین دلیل سال گذشته با وجود تنگناهای مالی، در این حوزه ۹۶۰ میلیارد تومان هزینه شد.

هزینه‌کرد ۹۶۰ میلیارد تومان در سواحل مُکران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی اظهار کرد: محور بزرگ حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از شلمچه تا بندر گواتر2000 کیلومتر است. بنا داریم در این مسیر مناطقی که پرتردد بوده و ترافیک سنگین دارند به بزرگراه، و مقاطعی که از ترافیک سبکتر برخوردارند به راه اصلی تبدیل شوند.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر توجه به سواحل مکران، افزود: این مسئله در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و به همین دلیل سال گذشته با وجود تنگناهای مالی، در این حوزه 960 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی اظهار کرد: امروز 126 کیلومتر بزرگراه، 44 کیلومتر راه اصلی، 217 کیومتر راه روستایی، 650 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت به طور رسمی بهره‌برداری شد که عملیات اجرایی همه این اقدامات در طول سال 94 انجام شد.

آخوندی با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت از مسیر ایران؛ خلیج فارس و دریای عمان را ورودی ایران و آسیای میانه خواند و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و من در مدت 2.5 مسئولیتم توجه بسیاری به توسعه شبکه راه‌ها و بنادر کشور داشته‌ام.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.