وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل خط راه آهن چابهار – زاهدان- مشهد به عنوان حلقه واصله ریلی ایران با کشورهای جهان، نیازمند اهتمام ویژه ای  است.

آیا راه آهن چابهار-زاهدان-مشهد به ثمر می رسد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصرجمعه از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می کند، بازدید کرد و تسریع در روند ساخت این خط آهن یک هزار و ۳۸۰ کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن بازدید از نحوه اجرای ساخت آن از نزدیک در جریان موانع اجرای طرح قرار گرفت و بر تسریع روند این پروژه راهبردی که نقش بسزائی در تقویت نظام اقتصادی ایران دارد تاکید کرد.

طول مسیر راه آهن چابهار-زاهدان-مشهد که از ورودی شرقی بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده و به خط آهن بافق - مشهد متصل خواهد شد، به یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر می‌رسد که در مسیر چابهار- ایرانشهر و زاهدان با ۳۰ ایستگاه، احداث خواهد شد.

برای احداث این خط آهن اعتباری به میزان دو هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در حال حاضر عملیات احداث بخش اول این مسیر در حد فاصل چابهار تا ایرانشهر در چهار قطعه و به طول ۳۰۰ کیلومتر آغاز شده و در حال اجراست.

عملیات این پروژه از سال ۸۹ شروع شده بود اما چون منبع مالی برای تزریق به پروژه نبود تعطیل شد، تا اینکه قرارداد ساخت آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بسته شد.

این قرارداد به صورت مطالعات و اجرای پروژه بسته شده و مدت آن پنج ساله است و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته سالیانه نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد بود که باید از سوی دولت برای آن در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.