دومین نماینده ایران در رقابتهای کشتی انتخابی المپیک در قزاقستان هم با قبول شکست برابر حریف خود نتوانست کسب سهمیه کند.

دومین شوک به کشتی فرنگی ایران/ باباجان زاده به نفر سوم جهان باخت

به گزارش قدس آنلاین، بشیر باباجان‌زاده که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم مقابل نورماخان تنالیف قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی و نفر سوم جهان با نتیجه یک بر ۴ شکست خورد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد. در این رقابتها تنها کشتی گیران فینالیست می توانند سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را کسب کنند.

نخستین مسابقات گزینشی المپیک (برای تمامی کشورها) ۲۲ تا ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۶ (۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۵) در اولان باتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند و دومین رقابت گزینشی المپیک ۶ تا ۸ می سال ۲۰۱۶ (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵) در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را بدست می آورند.

بر این اساس تیم کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه وزن های ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم هنوز دو مسابقه دیگر پیش رو دارد. روز گذشته حمید سوریان هم با قبول شکست برابر رقیب ژاپنی خود شانس کسب سهمیه را در قزاقستان از دست داده بود تا شوک بزرگی به کشتی فرنگی ایران وارد شود. اگرچه سوریان شانس دارد تا در دو تورنمنت پیش روی کسب سهمیه کند.

در ادامه این مسابقات امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد روز یکشنبه اول فروردین ماه به مصاف رقبای خود می روند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.