۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 361570

تظاهرات یهودیان ارتودوکس و فعالان طرفدار فلسطینیان علیه رژیم اسرائیل در مقابل کاخ سفید

امریکایی ها علیه اسرائیل تظاهرات کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی،تعداد زیادی از یهودیان ارتودوکس و فعالان طرفدار فلسطینیان در مقابل کاخ سفید علیه رژیم اسرائیل تظاهرات کرده‌اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که یکشنبه (اول فروردین ) برگزار شد، پایان فوری موجودیت اسرائیل و بازگرداندن اراضی اشغال شده از سوی این رژیم به فلسطینیان را خواستار شدند.

در تظاهرات دیگری نیزی که در واشنگتن دی سی برگزار شد، فعالان  در مقابل محل برگزاری کنفرانس سالانه یک گروه لابی طرفدار اسرائیل تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

شرکت کنندگان در  کنفرانس کمیته روابط عمومی امریکا- اسرائیل (آیپک)  در پی برگزاری این اعتراض ضد اسرائیلی، نتوانستند ساختمان را ترک کنند.

تظاهرات کنندگان همچنین مراتب خشم خود را از حمایت‌های مالی و نظامی امریکا از اسرائیل ابراز داشتند .

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پایان تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان را خواستار شدند.

اسرائیل به دلیل مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی با چالش‌های جدی روبروست و در روابط خود با امریکا و اروپا در انزوا قرار گرفته است.

با این وجود،  دولت امریکا همچنان به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه می دهد و این رژیم از حمایت هر دو حزب در کنگره برخوردار است. امریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک نظامی  و همچنین سایر کمکها در اختیار این رژیم قرار می‌دهد .

نتانیاهو می گوید برای مقابله با آنچه وی تهدیدات در پی توافق هسته ای ایران می نامد، به پول بیشتری نیاز دارد. رژیم اسرائیل به شدت  با توافق هسته‌ای ایران مخالف است.

این در حالی است که رهبران مذهبی یهودی و خاخام‌های اسرائیلی قرار است سخنرانی دونالد ترامپ،  نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تحریم کنند. رهبران مذهبی یهودی و خاخام های اسرائیلی این نامزد جمهوریخواه را به دامن زدن به « تعصب» متهم می کنند.

ترامپ قرار است دوشنبه شب در کنفرانس آیپک سخنرانی کند .

 معترضان از اظهارات این نامزد میلیاردر امریکایی  خشمگین هستند چرا که وی اخیرا گفته است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا قصد دارد در مناقشه میان اسرائیل و فلسطین موضعی « بی طرف»  اتخاذ کند.

خاخام ریک جاکوبز، رئیس اتحادیه اصلاح یهودیت می گوید: «صادقانه باید بگویم بعید می‌دانم کسی  به این موضوع که  این که آیا وی (ترامپ) درباره خاورمیانه یک سیاست شفاف و منسجم دارد یا خیر، اطمینان داشته باشد.»

وی افزود: «ما علیه سخنرانی وی که با عقاید ما به عنوان جامعه یهود و امریکا  مغایرت دارد، به شدت مخالفت خواهیم کرد.»

این در حالی است که  تد کروز، رقیب اصلی ترامپ نیز این اظهارات ترامپ را که گفته است در مناقشه اسرائیل- فلسطین دخالت نمی کند، محکوم کرده است.

کروز ماه گذشته اعلام کرد در صورتی که در رقابت های انتخاباتی  در ماه نوامبر برای ورود به کاخ سفید پیروز شود  از حقوق  فلسطینیان چشم پوشی و در جهت منافع اسرائیل خدمت خواهد کرد.

این سناتور امریکایی از تگزاس و دومین نامزد پیشرو از  حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نظرسنجی‌ها افزود: « باید به شما بگویم: به عنوان رئیس جمهور قصد ندارم موضعی بیطرف اتخاذ کنم. به عنوان رئیس جمهور بدون هیچ عذرخواهی در کنار اسرائیل خواهم بود.»

تقریبا تمامی نامزدهای محتمل ریاست جمهوری امریکا قرار است  به همراه جو بایدن، معاون رئیس جمهوری امریکا و نتانیاهو در کنفرانس آیپک سخنرانی کنند.

برنی ساندرز، نامزد دموکرات ریاست جمهوری امریکا وتنها نامزد یهودی شرکت کننده در رقابت‌های ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده است در کنفرانس سالانه آیپک حضور نخواهد یافت.

آیپیک قویترین لابی طرفدار اسرائیل است که در جهت  تقویت روابط امریکا – اسرائیل و تشویق اعضای کنگره در حمایت ازدستور کار این کمیته فعالیت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.