در پنج روز نخست سفرهای نوروزی ، شمار پروازهای فرودگاه بین المللی کیش به ۵۰۹ پرواز رسید.

رشد ۱۳ درصدی پروازهای فرودگاه کیش در ۵ روز نخست سفرهای نوروزی

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایلنا،شمار پروازهای فرودگاه بین المللی کیش از 25 تا 29 اسفند به 509 پرواز رسید  که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد گردشگرانی که در پنج روز نخست سفرهای نوروزی از مسیر هوایی  به جزیره کیش سفر کرده اند پنجاه و نه هزارو458  نفر گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش در روز 29 اسفند ، ده هزار و 717 مسافر با 95 پرواز به جزیره کیش سفر کردند.

روز جمعه 28 اسفند 121 پرواز درفرودگاه بین المللی کیش انجام شد که ثبت یک رکورد جدید درآمار پروازهای روزانه فرودگاه این منطقه بود.

پیش بینی می شود  مجموع تعداد پروازهای تعطیلات نوروز امسال از مرز 2200 پرواز فراتر رود.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه مهرآباد و مشهد سومین فرودگاه پرتردد کشور است که در مناسبت هایی مانند  نوروز، برای افزایش قابل توجه پروازهای روزانه آمادگی کامل دارد.

با توجه به روند رو به رشد سفر به جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد کیش  در دوسال گذشته  با توسعه پایانه های این فرودگاه و ایجاد فضای مناسب زمینه سهولت تردد گردشگران را فراهم کرده است.

برج مراقبت جدید فرودگاه کیش  با امکانات و تجهیزات استاندارد ،طراحی وساخت  پایانه  مسافری با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون ،ساخت هلی پورت، بهسازی و مرمت باند جنوبی ، سیستم روشنایی و تعریض باند جهت فرود بزرگترین هواپیمای جهان که هواپیماهای ایرباس 380 است از دیگر طرح های اجرا شده و یا در دست اجرا در فرودگاه بین المللی کیش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.