فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، بامداد امروز وارد پایتخت عربستان شد تا در دیدار با رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، شروط جنبش انصارالله برای صلح و ورود به مذاکرات سیاسی را مطرح کند.

ولد الشیخ در ریاض شروط «انصارالله» برای صلح را مطرح می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،یک منبع در دولت مستعفی یمن اعلام کرد، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، بامداد امروز- سه‌شنبه- وارد ریاض، پایتخت عربستان شد.

منبع مذکور اعلام کرد، ولد الشیخ در ریاض با «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن دیدار خواهد کرد تا شروط جنبش انصارالله و حزب «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن را برای صلح و ورود به رایزنی‌های سیاسی جدید مطرح کند.

طبق این گزارش، الشیخ احمد، روز دوشنبه به صورت غیرمنتظره و بدون برگزاری نشست خبری پس از سفری 3 روزه خود یمن، صنعا را ترک کرد.

الشیخ احمد در این سفر با رهبران جنبش «انصارالله» و حزب «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهو اسبق یمن دیدار کرد.

این منابع تأکید کردند، سفر ولد الشیخ به صنعا هیچ دستاورد مثبتی نداشت جز حصول توافق بر سر مکان برگزاری مذاکرات آتی بین دولت مستعفی و انصارالله، که قرار است در کویت برگزار شود.

طبق ادعای این منابع، جنبش انصارالله و حزب صالح مصرانه موافقت برای مشارکت در مذاکرات بعدی را منوط به آتش‌بس کامل و برداشتن محاصره زمینی و هوایی کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند، ولد الشیخ به انصارالله و حزب صالح تصریح کرد که آتش‌بس در مرزها تثبیت خواهد شد ولی انصارالله آتش‌بس کامل در همه شهرها و لغو محاصره تحمیل شده از سوی ائتلاف سعودی را خواستار شده است که طبق اعلام منابع سیاسی، همین اصرار انصارالله این مقام سازمان ملل را بر آن داشت تا صنعا را به صورت غیرمنتظره ترک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.