شرکت‌های بیمه کشتی‌رانی در اقدامی خودجوش برای تأمین پوشش بیمه برای نفت‌کش‌های حامل نفت ایران به رغم تحریم‌های آمریکا دست به کار شده‌اند.

اقدام خودجوش برای پوشش‌ بیمه‌ای نفت‌کش‌های حامل نفت ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی گزارش داده شرکت‌های بیمه کشتی‌رانی برای پوشش بیمه نفت انتقالی از ایران، که پیش از آن به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه بود، دست به کار شده‌اند. 
بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های نفتی و کشتی‌رانی پس از رفع تحریم‌های ایران به دلیل اجرایی شدن برجام مشتاق به افزایش روابط تجاری با ایران بوده‌اند اما تأمین پوشش بیمه‌ای مناسب یکی از موانع برای تحقق این امر بوده است. 
اقدام این شرکت‌های بیمه به نفع ایران خواهد بود، زیرا می‌تواند به این کشور برای افزایش تولید و صادرات نفت کمک کند. یک مقام ایرانی، سه‌شنبه گفته صادرات نفت ایران با افزایش 900 هزار بشکه در روز به 2.2 میلیون بشکه رسیده است.
 این موضوع، نیازمند پوشش بیمه‌ای است که شرکت‌های بیمه اتکایی مستقر در آمریکا به دلیل تحریم‌های این کشور، از انجام آن منع شده‌اند.
گروه بین‌المللی P&I - مجموعه‌ای متشکل از 13 موسسه بزرگ که پوشش بیمه‌ای حدود 90 درصد ناوگان‌های تجاری جهان را برعهده دارد - در هفته جاری اقدامی برای رفع این شکاف انجام داده است. 
P&I در طرحی جایگزین برای هر کشتی حامل نفت ایران، 500 میلیون پوشش اضافی بیمه بدون دریافت هزینه‌های اضافی در نظر گرفته است. این اقدام باعث می‌شود پوشش بیمه‌ای پیش‌فرض نفت‌کش‌‌های حامل نفت ایران، از 80 میلیون دلار به 580 میلیون دلار به ازای هر کشتی برسد. 
پیش از این «پلاتز»، از پایگاه‌های خبری فعال در حوزه انرژی و نفت گزارش داده بود شرکت‌های بزرگ بیمه نفتی دنیا در حال رایزنی با دولت آمریکا برای معافیت از تحریم‌های واشنگتن و تأمین پوشش بیمه برای محموله‌های نفت خام و محصولات نفتی ایران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.