۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 362051

ورزش ایران این شانس را دارد که طی دو روز آینده توسط مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در رشته شمشیربازی اسلحه سابر به سهمیه المپیک دست یابد.

معرفی شانس های بعدی المپیکی شدن

به گزارش قدس آنلاین،‌ شمشیربازی جزو رشته هایی است که هنوز وضعیت ورزشکارانش به لحاظ کسب سهمیه بازی های المپیک ریو و حضور در این دوره بازی ها مشخص نیست. البته مجتبی عابدینی با عملکردی که در رقابت های اخیر بین المللی داشت و به واسطه آن تا جمع چهارده بازیکن برتر جهان در اسلحه سابر صعود کرد تا حد زیادی خود را به کسب قطعی و نهایی این سهمیه نزدیک کرده است اما تثبیت این سهمیه و اینکه آیا شمشیربازی ایران قادر به کسب دو سهمیه المپیک در این اسلحه آنهم از رنکینگ جهانی است یا نه به مسابقات جایزه بزرگ جهانی و نتایج آن بستگی دارد که از فردا در سئول کره جنوبی آغاز خواهد شد. 

مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی با حضور شمشیربازانی از کشورهای مختلف به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. این رقابت ها که تنها در بخش انفرادی برگزار می شود آخرین مسابقات گزینشی المپیک در سطح جهان به حساب می آید و از این حیث نتایج به دست آمده در آن از اهمیت زیادی بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و از همین رو همه شمشیربازان در آن شرکت خواهند داشت. 

مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی با حضور 147 بازیکن برگزار می شود. مجتبی عابدینی که در حال جاضر در رده چهارده رنکینگ جهانی است امید زیادی دارد که با عملکرد موفق در این رقابت ها و کسب نتایج و امتیاز قابل قبول موقعیت خود را در این رنکینگ تثبیت کرده و اینگونه برای دومین دوره متوالی خود و شمشیربازی اسلحه سابر ایران را صاحب سهمیه المپیک کند. عملکرد عابدینی در میادین سئول نه تنها تعیین کننده وضعیت خود این شمشیرباز است بلکه درتعیین تکلیف دیگر شمشیرباز ایران که امید زیادی به المپیکی شدن دارد نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. 

علی پاکدامن دومین شمشیرباز برتر اسلحه سابر ایران در رنکینگ جهانی است که در حال حاضر رده ۲۹ جهان را در اختیار دارد. جدا از ترکیب چهارده نفر اول رنکینگ  جهانی که به طور مستقیم صاحب سهمیه المپیک خواهند شد، بهترین بازیکن هر قاره در رنکینگ جهانی نیز به این سهمیه دست خواهد یافت. بر اساس رده بندی المپیکی، عابدینی بازیکن رده 13 و پاکدامن بازیکن رده 18 جهان است. بر این اساس بعد از عابدینی که جزو چهارده نفر اول رنکینگ جهانی به حساب می آید، در حال حاضر پاکدامن بهترین بازیکن قاره آسیا در رنکینگ جهانی شمشیربازی است و اگر عابدینی بتواند جایگاه خود را در جمع چهارده نفر اول رنکینگ جهانی حفظ کند، موقعیت المپیکی شدن را برای پاکدامن نیز فراهم خواهد کرد. 

در هر صورت مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی سئول کره جنوبی تعیین کننده وضعیت ایران و دیگرکشورهای جهان برای سهمیه های المپیکی اسلحه سابر است. 

برای حضور در این رقابت ها تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن و باهدایت پیمان فخری دوم فروردین ماه تهران را به مقصد سئول ترک کرد. شمشیربازان ایران طی این مدت تمرینات مشترکی با کره ای ها برگزار کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.