مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه های دام، بیش از ۱۵۰۰ تن گوشت قرمز از ذبح بیش از ۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین استحصال شد که این میزان بیش از ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

۱۵۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: طی مدت اجرای این طرح و تا روز گذشته، 116  اکیپ نظارتی دامپزشکی استان بیش از 4600 بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی داشته اندکه در نتیجه آن و با همکاری مراجع قضایی استان، برای  20 متخلف پرونده تشکیل شده است.
وی اعلام داشت: با نظارت کارشناسان دامپزشکی طی مدت یادشده بیش از سه  تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.
روحانی نژاد گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی، کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.
وی، با توجه به خطر انتقال بيماري‌هاي مختلف در اثر عرضه غير بهداشتي فرآورده‌هاي خام دامي توسط دستفروشان، اظهار داشت: با كليه افرادي كه به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشيه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بويژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غير مجاز مواد پروتئيني از قبيل گوشت سفيد و قرمز، ماهی، كله پاچه، جگر و ... نمايند بطور جدي برخورد شده و پس از تشكيل پرونده براي متهمان، مراتب جهت رسيدگي به دستگاه قضايي تسليم و پی گیری خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تاكيد بر اهميت گزارش‌هاي مردمي در كشف و ضبط موارد غير مجاز و نيز ارتقاي سطح بهداشت عمومي، اعلام داشت: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از 85  مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.