کارگردان فیلم اکران نشده «جشن تولد» از نمایش این اثر سینمایی در اردوگاه‌های راهیان نور ابراز رضایت کرد و گفت که برای اکران عمومی بعد از تعطیلات تصمیم می‌گیرند.

«جشن تولد» در اردوگاه‌های راهیان نور/ دو سوژه در دست بررسی دارم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، عباس لاجوردی کارگردان فیلم «جشن تولد» که در ایام تعطیلات نوروز چند اکران محدود برای کاروان‌های راهیان نور دارد در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به درخواستی که برای نمایش این فیلم در اردوگاه‌های راهیان نور به دستمان رسید، موافقت کردیم که «جشن تولد» با توجه به موضوع آن به طور محدود در چند اردوگاه به نمایش درآید.

وی افزود: من با این اکران محدود موافق بودم زیرا این روزها موضوع جنگ در سوریه از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم هم پرسش‌هایی در این زمینه دارند که چرا باید نیروهای ما در سوریه بجنگند و انقدر هزینه کنیم و شهید دهیم و این فیلم می‌تواند به بخشی از این پرسش‌ها پاسخ دهد و ضرورت دفاع در آن منطقه را مشخص کند.

این مستندساز با اشاره به اینکه داستان فیلم «جشن تولد» در سوریه می‌گذرد، بیان کرد: دو شخصیت این فیلم از بچه‌های خرمشهر هستند که این هم دلیل مضاعفی شد تا فیلم را مناسب نمایش در اردوگاه‌های راهیان نور بدانیم.

لاجوردی با تاکید بر اینکه این نمایش‌های محدود لطمه‌ای به اکران اصلی فیلم نمی‌زند، گفت: ما برای پخش فیلم با حوزه هنری به توافق رسیده‌ایم و بعد از تعطیلات نوروز درباره زمان اکران تصمیم می‌گیریم.

وی در پایان خبر داد: دو سوژه برای ساخت فیلم در دست بررسی دارم که هنوز برای ساخت یکی از آنها به تصمیم نهایی نرسیده‌ام.

«جشن تولد» داستان خانواده ای اهل سوریه را روایت می کند که شب جشن تولد فرزندشان (رقیه) با حمله تکفیری‌ ها به دمشق و حرم حضرت زینب (س) مواجه می شوند و این باعث می شود تا به مقصد حرم حضرت زینب (س) به عنوان یک محل امن فرار کنند. آنها در این مسیر با دو ایرانی که به اتفاق خانواده برای زیارت آمده‌اند آشنا می‌شوند، اینها که زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

در این فیلم بازیگران ایرانی و بازیگرانی از سوریه در کنار هم قرار گرفته اند که از جمله بازیگران ایرانی می توان به علیرام نورایی و احمد کاوری اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.