با آزادسازی دو منطقه در شهرستان سنجار، مهمترین خطوط امدادرسانی به تروریستهای داعشی بین عراق و سوریه قطع شد.

قطع مهمترین خطوط امدادرسانی داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الفرات نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز گذشته از آزادسازی  دو منطقه "ام الدیبان" و "ام جریس" از توابع شهرستان سنجار در استان نینوا در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با سوریه  خبر داد.فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای داوطلب مردمی ایزدی، نیروهای محافظت از سنجار با پشتیبانی نیروهای ویژه عشائر موفق شدند دو منطقه ام البیان و ام جریس از توابع شهرستان سنجار را آزاد و پرچم عراق را در این دو منطقه به اهتزاز در بیاورند.

در این بیانیه آمده است که تروریستهای داعشی در این عملیات متحمل خسارات سنگینی شده و تعدادی از خودروهای بمب گذاری شده آنها منهدم شد و شماری از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، با آزادسازی این دو منطقه مهمترین خطوط امدادرسانی به داعش بین عراق و سوریه قطع شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز پنج شنبه اعلام کرد که عملیات "الفتح" برای آزادی نینوا از سه محور آغاز شده است. وی از شهروندان خواست که از مقرهای داعش دور شوند.

با آزادسازی برخی از روستاها و برافراشته شدن پرچم عراق در آن فاز نخست عملیات آزادسازی استان نینوا با نام عملیات "الفتح" آغاز شده است.

ادامه پیشروی نیروهای عراقی در "هیت"

«علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره روز جمعه با اشاره به ادامه پیشروی‌های نیروهای امنیتی این کشور در عملیات آزادسازی شهرستان هیت در غرب الرمادی، از کشته شدن 13 داعشی در این درگیری‌ها خبر داد.

وی افزود: جنگنده‌های عراقی موفق شدند سه عامل انتحاری را که کمربند انفجاری بر تن داشتند در منطقه کبیسه در جنوب هیت به هلاکت برسانند.

دبعون در ادامه گفت که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی 9 تروریست داعشی کشته و یک خودروی بمبگذاری شده که از سوی یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، منهدم شد. این عامل انتحاری قصد داشت نیروهای امنیتی در منطقه کبیسه را هدف قرار دهد.

شهرستان هیت در استان الانبار از چندی پیش، صحنه عملیات نظامی گسترده نیروهای عراقی با هدف آزادسازی این شهرستان از چنگال داعش است.

نیروهای امنیتی عراق، عشایر، جنگنده های عراقی و ائتلاف بین المللی در این عملیات حضور دارند.

انهدام سه مخفی گاه داعش در شرق الرمادی

«اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار نیز گفت که در ادامه عملیات نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی استان الانبار از لوث تروریستهای داعشی، سه مخفیگاه آنها در شرق الرمادی منهدم و 65 بمب کارگذاشته شده توسط آنها در شرق و شمال این شهر خنثی و منفجر شد.

پاکسازی مناطق و روستاهای آزادشده استان الانبار از وجود مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده توسط داعش با هدف بازگردان ثبات و بازگشت آوارگان همچنان ادامه دارد.

آزادی 12 گروگان ایزدی از دست داعش

از سوی دیگر «خیری بوزانی» مدیر امور ایزدیان اقلیم کردستان عراق از آزادی 12 گروگان ایزدی از چنگال داعش خبر داد.

وی با بیان اینکه در بین این گروگانها زنان و کودکان نیز حضور دارند، افزود: این گروگان‌ها نزد داعش در عراق و سوریه زندانی بودند.

وی تاکید کرد مجموع شهروندان ایزدی که طی روزهای گذشته از دست داعش آزاد شدند به 118 نفر می‌رسد.

دفتر امور ایزدیان پیش از این اعلام کرده بود که بیش از 3800 شهروند ایزدی همچنان اسیر داعش هستند که اغلب آنها زن هستند.

این دفتر همچنین اعلام کرد که از زمان تصرف شهرستان سنجار توسط داعش در ماه آگوست سال 2014 میلادی تاکنون، حدود 2417 شهروند ایزدی ربوده شده از دست این گروه آزاد شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.