مجتبي عابديني با صعود به مرحله نيمه نهايي مسابقات شمشيربازي جايزه بزرگ جهاني كره جنوبي ضمن قطعي كردن مدال برنز خود موجب نهايي شدن دو سهميه المپيكي ايران در اسلحه سابر هم شد.

دو سهمیه شمشیربازی در المپیک قطعی شد

به گزارش قدس آنلاین، روز دوم مسابقات شمشيربازي جايزه بزرگ جهاني كره جنوبي امروز شنبه با برگزاري ديدارهاي جدول ٦٤ نفره در سئول پيگيري شد. در اين مرحله از مسابقات محتبي عابديني كه بدون مسابقه وارد جدول ٦٤ نفره شده بود در مصاف با حريفي از فرانسه ١٧ بر ١٥ به برتري دست يافت.

وي در جدول ٣٢ نفره مقابل نماينده كره جنوبي كه قهرماني جهان را در كارنامه دارد ١٥ بر ١٣ پيروز شد و به جمع ١٦ بازيكن برتر راه يافت. عابديني در اين مرحله مقابل ژيلاگي كه قهرماني ديدارهاي انفرادي المپيك لندن را در اختيار دارد ١٥ بر ١٢ پيروز شد و به جمع ٨ بازيكن برتر اين رقابت ها راه يافت.

با صعود به جمع هشت بازيكن برتر مسابقات شمشيربازي جايزه بزرگ جهاني كره جنوبي، مجتبي عابديني صاحب ٢١ امتياز المپيكي شد. بدين ترتيب وي كه پيش از اين رقابت ها در رده ١٤ جهان قرار داشت و صاحب رده ١٣ المپيكي بود، با اين امتياز موفق شد جايگاه خود در جمع ١٤ بازيكن برتر جهان را تثبيت كرده و بدين ترتيب دو سهميه المپيكي ايران در اسلحه سابر قطعي و نهايي شد.

در ادامه مسابقات مجتبي عابديني در جمع هشت بازيكن برتر كيم، بازيكن كره اي كه در بخش تيمي المپيك لندن قهرمان شد را ١٥ بر ١٤ برد و مرحله نيمه نهايي صعود كرد. با حضور در اين جمع مدال علاوه بر سهميه المپيك، مدال برنز عابديني در مسابقات جايزه بزرگ جهاني  نيز قطعي شد. اين اولين مدال تاريخ شمشيربازي ايران در اين سطح از مسابقات است.

اما علي پاكدامن ديگر نماينده ايران در مسابقات شمشيربازي جايزه بزرگ جهاني كه بدون باخت به جدول ٦٤ نفره صعود كرد امروز در اين مرحله سونگ كره اي را ١٥ بر ١٠ برد و به جدول ٣٢ نفره صعود كرد اما در اين جدول مقابل ژيلاگي ١٥ بر ١٠ متحمل شكست شد.

پاكدامن كه پيش از مسابقات كره جنوبي در رده ٢٩ جهان قرار داشت و صاحب رنكينگ المپيكي ١٨ بود از اين رقابت ها ٦ امتياز المپيكي گرفت و به لطف عملكرد عابديني و تثبيت جليگاه وي در جمع ١٤ بازيكن برتر جهان به سهميه المپيك هم دست يافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.