مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده از تدوین دستورالعمل برگزاری کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان خبر داد.

تدوین دستورالعمل برگزاری کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر صبحی با اشاره به تدوین دستورالعمل برگزاری کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج گفت: متأسفانه پیش از این دوره‌های آموزشی قبل، حین و پیش از ازدواج دارای چارچوب نبوده و از نظم مشخصی پیروی نمی‌کردند لذا دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده تصمیم گرفت به منظور ایجاد وحدت رویه و اطمینان از مؤثر و کاربردی بودن آموزش‌های مرتبط با ازدواج جوانان دستورالعملی منسجم و جامع تدوین و جهت بهره برداری به تمامی استان‌ها کشور ابلاغ کند.
وی افزود: در گذشته بیشتر برنامه‌های آموزشی بر زوج‌های جوان متمرکز بوده است ولی ما در این دستورالعمل جوانان در آستانه ازدواج را نیز در نظر گرفتیم.
صبحی گفت: این دستورالعمل به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و از این پس کلیه آموزش‌های مربوط به ازدواج جوانان باید مطابق این دستورالعمل انجام شود در محتوای این دستورالعمل سعی شده است چالش ها،نیازها، اهداف و وظایف دختران وپسران در مراحل مختلف ازدواج برجسته شود.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در خصوص مدرسان این کارگاه‌ها گفت: ما سعی کردیم مطابق تفاهم نامه‌ای که با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره منعقد شده است اساتید را از بین اشخاصی انتخاب کنیم که دارای مدرک دکتری در رشته‌های روانشناسی یا مشاوره هستند و همچنین صاحب تجارب کافی و از همه مهمتر پروانه صلاحیت حرفه‌ای از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را داشته باشند.
وی اظهار داشت: آن دسته از استان‌هایی که احتمالا مدرسانشان همه این شرایط را نداشته باشند می‌توانند وضعیت خود را به این دفتر اعلام کنند تا مدرسان مجرب برای استان شان اعزام شود.
صبحی افزود: ارزیابی محتوای آموزشی و فرایند اجرایی این کارگاه‌ها به صورت دقیق در دستورالعمل مشخص شده و مطابق آن اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.