همزمان با آغاز سال جدید و نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به همت جهادگران و گروه‌های جهادی سرتاسر کشور اقدام به بازسازی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم و جنگ‌زده استان خوزستان کرده است.

  جهاد در ۱۰۵ روستای محروم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، همزمان با آغاز سال جدید و نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ توسط رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به همت جهادگران و گروه‌های جهادی سرتاسر کشور اقدام به بازسازی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم و جنگ‌زده استان خوزستان کرده است.

جهادگران فعال با این قرارگاه جهادی از تاریخ 94.12.15 در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و حمیدیه با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی حضور یافتند.

فعالیت‌هایی که توسط جهادگران در مناطق محروم شهرستان‌های استان خوزستان ارائه می‌شود که شامل فعالیت‌های عمرانی و بازسازی، بهداشت و درمان، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است.

خدمات جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در تمامی حوزه‌ها با توجه به شناسایی‌های از قبل صورت گرفته شده و همچنین تأیید شورا و دهیاری روستاها الویت‌بندی و عملیاتی می‌شوند.

خدمات عمرانی در  105روستا:

قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در حوزه عمرانی و بازسازی 105 روستا از توابع شهرستان‌های استان خوزستان را شناسایی و اقداماتی همچون ترمیم و بهسازی خانه ایتام، ساخت و ساز مساجد و حسینیه، احداث کانال و آب رسانی به روستاهای محروم را در دستور کار خود قرار داده است.

کارآموزی تا اشتغال زایی ماموریت کارگروه فرهنگی:

کار گروه فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در اردوی جهادی سال جدید با تمرکز بر آموزش،دوره های آموزشی و تقویتی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری کلاس های تربیتی کودک و نوجوان برای خانواده ها و دوره های آموزشی قرآن و احکام برای تمامی سنین را برگزار کرده است.

در این حوزه نیز با کارآموزی به جوانان دختر و پسر در تولید صنایع دستی و فراهم آوری بازار کار برای آنان، بدون نیاز به سرمایه اولیه زمینه اشتغال زایی را فراهم آورده است.

کارگروه فرهنگی در اقدامی دیگر با سرکشی و شناسایی خانواده های بی سرپرست و ایتام و پخش ارزاق بین این نیازمندان وظایف خود را کامل گردانیده است.

بسته سلامت هدیه نوروزی پزشکان جهادی

کارگروه پزشکی که همزمان با گروه عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده، در بخش‌های پزشکی عمومی، دندان پزشکی، مامایی، داروسازی و دامپزشکی به عموم اهالی مناطق شناسایی شده خدمات بهداشتی و درمانی را به دو روش سیار و ستادی ارائه کرده است.

هبه شهروندان تهران برای محرومین خوزستان:

با توجه به وجود ظرفیت "طرح هبه" در شهر تهران، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) توانست در مدت زمان یکسال لوازم خانگی اهدایی مردم تهران را جمع آوری و کالاهای مورد نظر را از اهداکنندگان به دست نیازمندان برساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.