قدس آنلاین- تبریز: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مسمومیت ناشی از استشمام مونوکسید کربن یک خانواده دعوت شده به عروسی را در شهرستان میانه راهی بیمارستان کرد.

مونوکسیدکربن ۱۵ نفر از مهمانان عروسی را راهی بیمارستان کرد

 

 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حبیب حسینقلی‌زاده  اظهار داشت: ساعت 4 بامداد امروز دوشنبه نهم فروردین و به دنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری خانواده‌ای به اپراتوری شهرستان میانه، از روستای «لله‌لو»، پایگاه  اورژانس 115 « آغ‌کند» به منزل مسکونی در روستای «لله‌لو« اعزام شد.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضعیت این خانواده که به مراسم عروسی دعوت شده بودند، متوجه شدند، دودکش بخاری آن از سرجایش در آمده و منجر به مسمومیت با مونوکسید کربن 15 تن از اعضای این خانواده شده است.

حسینقلی‌زاده در ادامه افزود: شش تن از اعضای این خانواده با اقدامات درمانی به درمانگاه « آغ‌کند» و بیمارستان میانه توسط تکنسین‌های اورژانس 115 منتقل شدند و 9 تن دیگر نیز چون وضعیت عمومی بهتری داشتند، با وسیله شخصی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده زیرا ساده‌انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری را به دنبال دارد.

حسینقلی‌زاده گفت: علائم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود. بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند بنابراین سعی در خوابیدن می‌کنند.

وی سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیط‌های بسته‌ای همچون حمام خیلی سریع افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می‌برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.