۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 362815

علی پیل‌آرام گفت: من سال‌هاست با آثار پدرم زندگی کردم و هر کسی که کار پیل‌آرام را بشناسد به لحاظ رنگ و خط می‌فهمد این کار فروخته شده در حراج کریستیز تقلبی است.

اثر فروخته شده در حراج دبی تقلبی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بیستمین دوره حراج کریستیز که همزمان با دهمین سال حضور این برند جهانی در خاورمیانه بود، شامگاه 26 اسفند در هتل امارات تاورز دوبی برگزار شد.

در این حراج آثار تمامی هنرمندان 10 میلیون و 930 هزار دلار فروش رسید که از این مبلغ 4 میلیون و 932 هزار دلار مربوط به حراج آثار هنرمندان ایرانی بود.

بر اساس این گزارش، 50 اثر از هنرمندان ایرانی در این حراج چکش خورد که یکی از آثار مربوط به اثر فرامرز پیل‌آرام بود که 200 هزار دلار به فروش رسید.


اثر فروخته شده از پیل آرام در حراج کریستیز

 

علی پیل‌آرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تقلبی بودن اثر هنرمند فقید «فرامرز پیل آرام» در این حراج کریستیز، اظهار داشت: جای بسی تأسف است که حراجی معتبر کریستیز با اعتبار چند ساله در زمینه هنر نو کارشناسی ندارد و هرازچند گاهی اثری مجعول در سایت این حراجی به چشم می‌خورد و افسوس که این بار اثر تقلبی از هنرمند فقید «فرامرز پیل آرام» به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: صاحب این اثر «اکبر سیف‌ناصری» مجموعه‌دار صاحب‌نام در بازار هنر ایران است و مجموعه ارزشمندی از هنرمندان ایرانی را گردآوری کرده است؛ لکن معلوم نیست این اثر جعلی چگونه و توسط چه شخصی به حراج کریستیز راه یافته است.

فرزند هنرمند فقید «فرامرز پیل آرام» یادآور شد: اثری که در اواخر سال 94 در حراج کریستیز در ابعاد 80 در 180 سانتیمتر و با شماره 27 معرفی شده، به طور واضح مجعول به نظر می‌رسد و وضوح آن در اثر خطوط نوشتاری که پیل آرام در اکثر آثارش وجود دارد کاملاً قابل تطبیق است.

وی بیان داشت: خوشبختانه جاعلی که این اثر را اجرا کرده، سعی نکرده از یک خوشنویسی که در خط نستعلیق تبحر داشته باشد، استفاده کند و ناشیانه بودن این خطوط، کارشناسی این اثر را آسان می‌کند.

پیل آرام یادآور شد: من سال‌هاست با آثار پدرم زندگی کردم و هر کسی که کار پیل‌آرام را بشناسد به لحاظ رنگ و خط می‌فهمد این کار فروخته شده در حراج کریستیز تقلبی است. بنده حتی اثر فروخته شده را به یکی از کارشناسان معتبر نشان دادم که او هم اذعان داشت این اثر تقلبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.