مدیرعامل تعاونی صیادی مرکزی شهرستان جاسک گفت: با ورود کشتی های خارجی و همچنین صید بی رویه صید و صیادی در شهرستان جاسک در حال نابودی است.

صید و صیادی در جاسک در حال نابودی است

به گزارش قدس آنلاین، اسحق دریاگرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک گفت: با ورود کشتی های خارجی و صید بی رویه درآب های شهرستان جاسک در آینده نزدیک شاهد انقراض و نابودی ماهی در آب های شهرستان جاسک خواهیم بود.
دریاگرد افزود: تعاونی جاسک مرکزی دارای 600 خانوار عضو، 300 فروند قایق صیادی و 15 لنج تحت پوشش می باشد.
وی ادامه داد: صیادان انتظار داشتند که دریا جایگزین نفت شود که در سال هایی که قیمت نفت افت می کند صید و صیادی جایگزین آن شود و باعث تامین امرارمعاش مردم شود.
وی تصریح کرد: بنده 20 سال پیش پیشنهادی به فرماندار وقت دادم که با روش صید پرساین و ورود کشتی های صیادی خارجی به آبهای جاسک در10 سال آینده صیدی نخواهیم داشت و شاهد انقراض ماهی در جاسک می باشیم به گونه ای که باید عکس ماهی را درسردرب خانه هایمان نصب کنیم و افسوس بخوریم و اکنون داریم به این نتیجه میرسیم که ماهی در جاسک در حال انقراض است.
مدیرعامل تعاونی جاسک مرکزی شهرستان جاسک با اشاره به صید ماهی درسال های گذشته گفت: در دهه 60 هر قایق صیادی ما روزانه 300 تن صید داشته ولی امروز هر قایق با 2 کیلو صید از صیادی برمی گردد که حتی هزینه بنزین خود را در نمی آورند.
وی تاکید کرد: کشتی های خارجی آمده اند و قرارداد با دولت ایران دارند ولی دولت هم باید به فکر ملت باشد چون اکثر مردم شهرستان جاسک نسل به نسل صیاد بوده و هستند و از طریق صیادی امرار معاش می کنند هر صیاد حداقل 10 خانوار دارد که باید هزینه خانوارخویش را تامین کنند.
دریاگرد ادامه داد: ما به شیلات پیشنهاد احداث اسکله صیادی داده ایم و قرار شد که پارکینگ صیادی داشته باشیم شیلات این کار را انجام داده است ولی متاسفانه بیشتر سواحل دریا توسط اداره بندر محصور و دیوارکشی شده است.
وی در پایان گفت: صیادی و دریای جاسک متعلق به شیلات است نه اداره بندر، شیلات چند مدتی بود که مجوز صید پرساین را صادر کرده بود که با توجه به صید بی رویه این مجوز را لغو کرد .
به گزارش ایسنا، در شهرستان جاسک بیش از 5 هزار صیاد توسط 600 دستگاه قایق موتوری و200 فروند لنج صیادی روزی خود را از دریا تامین می کنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • E.L IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    واقعا آقای دیاگرد راست میگن مسئولان بلند پایی به فکر صیادان باشند با تشکر