فرماندار دهلران بر ضرورت توسعه و توجه بیشتر به بهسازی زیرساخت‌های یادمان شهدای شرهانی در این شهرستان با توجه به حجم زیاد بازدید کاروان‌های راهیان نور از این یادمان تاکید کرد.

 تأکید بر توسعه زیرساخت‌های یادمان شهدای شرهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امیدعلی سبزی فرماندار دهلران در نشست با دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و جمعی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در محل یادمان شهدای شرهانی دهلران گفت: با توجه به بازدید زائرین زیادی از این یادمان می طلبد توسعه و تقویت زیر ساخت های این یادمان برای رفاه کاروان های راهیان نور و زائرین در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به عملیات های مختلف دفاع مقدس در 220 کیلومتر مرز مشترک این شهرستان مرزی با کشور عراق افزود: معرفی ظرفیت های دفاع مقدس و حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و گردشگری دهلران به راهیان نور سراسر کشور از مهمترین اقدام هایی است که باید انجام شود.

فرماندار دهلران انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در کنار علم و دانش را مهم دانست و تاکید کرد: تقویت یادمان ها و توجه به رفع مشکلات آنها نقش مهمی در انتقال این فرهنگ دارد که همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

سبزی با اشاره به سوابق شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس خواستار انعکاس مطلوب ظرفیت های دفاع مقدس این منطقه از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی به مردم کشور شد و بر لزوم برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب و رو به رشد در خصوص یادمان های استان ایلام و شهرستان دهلران بر لزوم توجه متولیان و دولت تاکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت ها و توجه به امکانات رفاهی برای راهیان نور و زائرین یادمان شرهانی امری ضروری است.

فرماندار دهلران با اشاره به اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای فرهنگ ایثار و همچنین دفاع مقدس این شهرستان افزود: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است که همه باید در این راستا احساس مسئولیت داشته باشند.

وی یادآور شد: تاکنون 23 هزار نفر نیز در قرارگاه راهیان نور شهرستان دهلران اسکان داده شده اند.

سبزی گفت: برای رفاه کاروان های راهیان نور و زائرین در یادمان شرهانی اکیپ های امدادی، آب آشامیدنی مناسب، تعمیر و مرمت راه های ارتباطی، تامین برق مورد نیاز، نصب دستگاه بی تی اس مخابرات و برپایی ایستگاه صلواتی انجام شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس 58 عملیات مختلف در مرزهای استان ایلام انجام شد و این استان 385 بار هدف بمباران دشمن بعثی قرار گرفت.

سرهنگ جعفر منتظری افزود: شهرستان دهلران نیز در دفاع مقدس نقشی برجسته دارد و یادمان شهدای شرهانی در این شهرستان از جمله یادمان هایی است که سالانه مورد بازدید بسیاری از کاروان های راهیان نور و زائرین قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات حسینیه یادمان شهدای شرهانی گفت: برای تکمیل این حسینیه با یک هزار متر مربع مساحت اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال نیاز است.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز در این نشست بر ضرورت رفع مشکلات روشنایی معابر این یادمان، ایجاد منبع ذخیره آب شرب و توجه به ساخت حسینیه این یادمان تاکید کرد.

سرهنگ علی آبدونی با اشاره به استقبال مردم از یادمان شرهانی و حجم بازدیدها از این یادمان به ویژه در تعطیلات نوروزی گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام به مدت 10 روز در خصوص معرفی این یادمان و بازدید کاروان های راهیان نور پخش برنامه زنده و تولیدی داشته است.

در پایان این نشست دبیر ستاد راهیان نور کشور با اهدای لوح تقدیر از خدمات و اقدامات فرماندار دهلران در حوزه دفاع مقدس تجلیل کرد.

شرهانی آخرین بازمانده دفاع مقدس از لحاظ آثار طبیعی جنگ در شهرستان دهلران و استان ایلام است این منطقه نه به عنوان یک یادمان بلکه به عنوان یک پایگاه فرهنگی مهم در این شهرستان و بازگو کننده رشادت های مردمی که در دوران سخت دفاع از انقلاب اسلامی در حد فاصل دو استان ایلام و خوزستان نقش بسزایی از خود نشان دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.