همزمان با آغاز مجدد سفرهای نوروزی در نیمه دوم تعطیلات مصرف بنزین در کشور روند فزاینده به خود گرفت و از ۷۲ میلیون لیتر به بیش از ۸۱ میلیون لیتر رسید که انتظار می رود تا اخرین ساعات این تعطیلات مصرف بنزین نیز رکورد شکنی کند.

رشد ۱۲.۵ درصد مصرف بنزین در نیمه دوم تعطیلات نوروز/ مصرف بنزین به ۸۰ میلیون لیتر در روز رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بر اساس آمار و اطلاعات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در کشور روند فزاینده به خود گرفت و از میانگین 72 میلیون لیتر در روز به 80، 98 و 104 میلیون لیتر در سه روز ابتدایی تعطیلات نوروزی رسید.

پس از کاهش حجم ترافیک در شهر ها مصرف بنزین نیز کاهش و مجددا به میانگین 72 میلیون لیتر رسید.

این گزارش حاکی است، با آغاز دور دوم تعطیلات نوروزی که از سه شنبه شروع شده است برای بار مجدد شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور هستیم، به طوری که مصرف بنزین در این روز به بیش از 81 میلیون لیتر رسید و انتظار می رود با اتمام سفرهای نوروزی یعنی تا آخرین ساعات روز جمعه مصرف بنزین رکورد شکنی کرده و به بیش از 100 میلیون لیتر نیز برسد.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است با توجه به تعطیلات و افزایش سفر های نوروزی هموطنان، مصرف بنزین در اکثر مناطق شرکت ملی پخش نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به افزایش بوده و با توجه به آمادگی کامل مناطق در ذخیره سازی فرآورده و برنامه ریزیهای صورت گرفته، تامین سوخت مسافران نوروزی به خوبی در حال انجام است.

منطقه گلستان

مصرف بنزین منطقه گلستان از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز شنبه (هفتم فروردین ماه)، سیزده میلیون و 763 هزار لیتر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش پنج درصدی برخوردار بورده است.

منطقه گیلان

همچنین درهفته اول سال جاری، 20 میلیون و 302 هزار لیتر  بنزین در استان گیلان به مصرف رسید که در این میان افزایش 13 درصدی را نسبت به سال گذشته  در پی داشته است .

منطقه زنجان

مصرف بنزین معمولی و سوپر در نیمه اول تعطیلات نوروزی منطقه زنجان نیز با مصرف حدود هشت میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه ماه قبل با 22 درصد افزایش روبرو بوده ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک روند کاهشی یک و نیم درصدی در بنزین معمولی و 12 درصدی در بنزین سوپر برخوردار بوده است .

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تهران گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی (26 اسفند ماه 94) تا 9 فروردین ماه امسال، 177 میلیون لیتر بنزین در این استان توزیع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.