۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 363407

هر هفتاد دقیقه یک نفر در عربستان سعودی در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهد.

 آمار تکان دهنده از تلفات رانندگی در عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه الوطن عربستان، سعید الشهرانی در گزارشی نوشت: گزارش اخیر کمیته سلامت عبور و مرور در منطقه الشرقیه نشان می دهد شمار کسانی که در اثر حوادث رانندگی در عربستان جان خود را از دست می دهند از ابتدای امسال به هفت هزار و هشتصد نفر رسید.

در واقع هر روز بیست و یک نفر در اثر این نوع حوادث جان خود را از دست می دهند. بنابراین می توان گفت هر هفتاد دقیقه یک نفر در عربستان جان خود را از دست می دهد. شصت درصد حوادث رانندگی منجر به مرگ در اثر گردش به راست یا چپ ناگهانی، سرعت غیر مجاز و  استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.
این گزارش افزود، از ابتدای سال حوادث هولناکی در الشرقیه اتفاق افتاد. حدود سه هزار و نهصد و هشتاد و سه مورد حادثه اتفاق افتاد که در اثر آن هزار و دویست و سی و چهار نفر کشته و حدود پنج هزار و هفتصد و هشتاد و پنج نفر به شدت مجروح شدند. پانزده درصد حوادث برخورد خودرو با عابر پیاده است. شصت درصد قربانیان این حوادث جوانان زیر سی سال هستند. 
در حالیکه شصت درصد قربانیان این حوادث از اتباع عربستان هستند و پس از آن اتباع پاکستانی، هندی و مصری قرار دارند.
 این گزارش همچنین نشان می دهد حوادث رانندگی در عربستان بزرگترین عامل مرگ و میر بین سنین شانزده تا چهل سال است. در حالیکه مجروحان ناشی از این حوادث سی درصد تخت های بیمارستانی را اشغال می کنند. 
این گزارش تاکید کرد بستن کمربند می تواند تعداد مرگ و میرها و مجروحان را تا هفتاد درصد کاهش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این تعداد در ایران دو برابر است