بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخلاف تصور عمومی، لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و سپس غذا، مهمترین انگیزه زنان از سفر است و لذت خرید فقط برای ۳۰ درصد آنان اهمیت دارد.

  زنان، طبیعت و غذا را بیشتر از خرید کردن دوست دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، طبق آخرین بررسی‌های انجام شده از سوی TripAdvisor که به مناسبت روز جهانی زن منتشر شد، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که برخلاف انتظار، زیبایی طبیعت و سپس غذا مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که زنان را به جاده‌ها می‌کشاند، درحالیکه به طور عمومی تصور می‌شود لذت خرید مهم‌ترین عامل جذب زنان است.

طبق همین تحقیقات 65 درصد از پاسخ دهندگان به پرسش‌ها در این تحقیقات، مهم‌ترین عامل را در انتخاب مقصدهای گردشگری خود طبیعت سالم و زیبا اعلام کردند. درحالیکه تنها 30 درصد اعلام کرده‌اند که خرید برایشان اهمیت دارد.

از دیگر سو لذت بردن از دیگر فاکتورها همانند غذا، مورد توجه 61 درصد از پاسخ دهندگان بوده و حدود 56 درصد نیز اعلام کردند که لذت بردن از مشاهده آثار تاریخی، فرهنگی و هنرها برایشان مهم‌ترین عامل وانگیزه سفر است.

این بررسی‌ها که براساس پرسش از 2800 مسافر و گردشگر زن در سراسر آسیا و توسط TripAdvisor صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ژاپن، تایلند و استرالیا محبوب ترین مقصدهای گردشگری برای این دسته از خانم‌ها بوده است درحالیکه سفر به آمریکا تنها برترین مقصد در میان مقصدهای دوردست اعلام شده است.

اگرچه این تحقیقات صرفاً درباره زنان اسیایی است و شامل زنان منطقه خاورمیانه و عرب نمی‌شود با این حال نتایج آن شگفت آور و به‌دور از انتظار عمومی بوده است.

این بررسی همچنین نشان داده است که زنان در منطقه آسیا به گونه ای فزاینده مستقل‌تر و به صورت آزاد سفر می‌کنند. این نتیجه از پاسخ 83 درصد از پاسخ دهندگان روشن شده است که گفته اند از نظر مالی برای سفر خود از محل درآمد شخصی خود نیز هزینه کردند. 27 درصد نیز گفتند که تمامی بودجه سفر را حتی هزینه سفر همراهانشان را نیز تقبل کرده‌اند و 50 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که در برنامه ریزی سفر کاملاً مستقل عمل کرده‌اند و 46 درصد اعلام کردند که در فرایند برنامه ریزی سفر با شریک و همسر خود مشارکت داشتند.

به گزارش chn - مسافران زن در آسیا همچنین معتقدند که سفر آثار مثبتی بر زندگی آنان دارد. 68 درصد گفتند که سفر به یادگیری درباره دیگر کشورها و مناطق جهان برایشان بسیار مفید بوده، ولی فقط 33 درصد اعلام کردند که سفر سبب تغییر نگرش و شیوه زندگی وعملکرد و رفتارشان شده است.

همچنین 46 درصد از زنان به ویژه زنان چینی اعلام کردند که در سفر احساس آزادی می‌کنند درحالیکه 42 درصد از زنان ژاپنی گفتند که سفر به آنها احساسی از جسارت و ماجراجویی می‌دهد. 46 درصد از زنان هندی و 36 درصد از زنان اهل اندونزی نیز می‌گویند که سفر به آنان اعتماد به نفس بیشتری داده است. اما 40 درصد از زنان سنگاپوری گفتند که سفرها سبب شده که قدر زندگی در خانه و محیط خانوادگی را بدانند.

43 درصد از زنان شرکت کننده در این بررسی گفتند که از به چالش گذاشتن آرامش، عادت‌ها و محیط امن ذهنی خود لذت می‌برند. زنان ژاپنی نسبت به دیگر زنان مستقل‌تر هستند و از هر 5 نفر یک نفر در آخرین سفر خود به تنهایی سفر کرده است.

اما امنیت سفر همچنان موضوع مهمی برای بیشتر این زنان بوده است. 69 درصد از مسافران زن که به تنهایی سفر کرده‌اند گفته‌اند که از بیرون رفتن در ساعات پایانی شب خودداری می‌کنند. درحالیکه 56 درصد نیز اعلام کردند که از رفتن به خیابان‌ها و مکان‌های خلوت دوری می‌کنند و37 درصد نیز اعلام کردند که از پوشیدن هرگونه لباس یا به همراه بردن اشیای گرانبها در سفرها خودداری می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.