قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای بهمن ماه گذشته با بروز بیماری تب برفکی در استان، مبارزه با این بیماری با اقدامات عملی انجام شد.

اقدامات دامپزشکی ایلام در مبارزه با تب برفکی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر وهاب پیرانی در جلسه اضطراری مبارزه با بیماری تب برفکی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، رؤسای جهاد کشاورزی و مدیران کل منابع طبیعی، امور عشایری و پشتیبانی امور دام استان با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه با بروز بیماری در استان علاوه بر اکیپهای بررسی و مراقبت بیماریهای دامی، 80 اکیپ عملیاتی مایه کوب در سطح استان فعال گردید، اظهارداشت: در همین مدت با مشارکت بخش خصوصی و دولتی بیش از یک میلیون و نهصد هزار راس دام سبک و سنگین استان بصورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون شدند.

وی با اشاره به وضعیت بیماری تب برفکی در سطح استان و کشور، افزود: این دستگاه اجرایی در خصوص مبارزه با این بیماری با تمام توان خود و با استفاده از توان بخش خصوصی به صورت جدی با این بیماری مبارزه کرده به صورتی که حتی در روزهای تعطیل رسمی، به دامداران خدمات رسانی گردید.

معاون سیاسی – امنیتی استانداری ایلام نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات کارکنان دامپزشکی استان، گفت: همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی با اداره کل دامپزشکی برای مهار بیماری و جلوگیری از خسارت سنگین به دامداران زحمتکش استان ضروری است.

حسین کلانتری خاطرنشان ساخت: اگر فعالیتهای دامپزشکی بصورت ضربتی انجام نمی پذیرفت خسارت سنگینی به سرمایه دامی استان وارد می شد.

در ادامه این جلسه ریاست جهاد کشاورزی و مدیران کل منابع طبیعی ،امور عشایری و پشتیبانی امور دام استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید.

1- نیروی محترم انتظامی از تردد خودروهای حامل دام فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی ممانعت و راساً موارد تخلف را به مراجع قضایی ارجاع دهد.

2- درخصوص جابجایی میدان عرضه دام به جنب کشتارگاه صنعتی ششدار پیگیری و اقدام لازم بعمل آید.

3- مشکلات اعتباری دامپزشکی در خصوص کنترل بیماریهای واگیردار دامی و مشترک وعلی الخصوص تب برفکی از طریق استانداری ایلام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری گردد.

4- شورای عشایر استان به منظور ساماندهی کوچ عشایر استانهای همجوار، نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور دستگاههای ذیربط استانهای (کرمانشاه ، همدان ، لرستان) برای ساماندهی کوچ عشایر در سال جاری اقدام نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.