عضو شورای شهر تهران با اشاره به توضیحات معاونت شهرسازی شهرداری تهران مبنی بر کن لم یکن شدن تفاهمنامه شهرداری و سازمان نظام مهندسی گفت: شهرداری برای تسریع و تسهیل امور شهروندان نظارت بر نظام مهندسی را در ساخت و سازها حذف کرده است.

لغو تفاهمنامه شهرداری ــ سازمان نظام مهندسی برای تسهیل امور شهروندان است

به گزارش قدس آنلاین، پرویز سروری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کنار گذاشته شدن سازمان نظام مهندسی از نظارت بر ساخت و سازها و عدم ادامه این تفاهمنامه میان شهرداری و این سازمان گفت: معاونت شهرسازی شهرداری توضیحاتی در این باره ارائه داده که قرار است این توضیحات فردا (یکشنبه) در جلسه شورای شهر تهران بیان شود.
وی ادامه داد: بنابر گزارش ارائه شده تفاهمنامه امضا شده میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی به‌ درستی از سوی سازمان نظام مهندسی به اجرا در نیامده و یا در خدمات مطرح شده تأخیر داشته که شهرداری نیز به صورت یک طرفه و برای تسهیل و تسریع در امور شهروندان آن را کن لم یکن کرده است.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش مطرح شده، افزود: در تفاهمنامه‌ای که سال 91 به امضا شهرداری و سازمان نظام مهندسی رسید قرار بود که سازمان نظام مهندسی برای تسهیل و تسریع در امور شهروندان موضوع را دنبال کند اما در بسیاری پرونده‌ها طولانی شدن زمان انجام گرفت که موجب نارضایتی شهرداری شد و آنان نیز این قرارداد و تفاهمنامه را برای تسهیلات بهتر فسخ کرده و به امور جاری قبل از سال 91 بازگشتند.
سروری تصریح کرد: اگر سازمان نظام مهندسی بتواند رویکرد و عملکرد خود در تفاهمنامه را متعهد شود شاید تفاهمنامه دوباره مورد تأکید قرار گیرد؛ البته معاونت شهرسازی شهرداری نیز قرار است گزارش کامل‌تری را ارائه کند.
بنابر تأکیدات اخیر معاونت شهرسازی شهرداری تهران سازمان نظام مهندسی بنابر دلایلی از نظارت بر ساخت و ساز در پایتخت کنار گذاشته شد و تفاهمنامه میان دو طرف از میان برداشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.