۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 363861

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از توزیع و مصرف حدود یک و نیم میلیارد لیتر بنزین در بازه زمانی ١٧ روزه ایام نوروز ٩٥ خبر داد.

۱.۵میلیارد لیتر بنزین در نوروز دود شد

به گزارش ایرنا، همه ساله با فرارسیدن تعطیلات نوروز، میزان مصرف بنزین در کشور اوج گرفته و صدها لیتر بنزین که بخشی از آن از محل واردات تامین می شود، سوزانده می شود.
در حالی که در سال 1394 به طور میانگین روزانه 70.5 میلیون لیتر بنزین مصرف شد، با فرارسیدن تعطیلات نوروز میزان مصرف به یکباره اوج گرفت به طوری که حتی به رکورد بی سابقه 106 میلیون لیتر در روز نیز رسید.
سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره جزئیات عرضه بنزین در تعطیلات نوروز گفت: از ٢٦ اسفندماه ٩٤ تا پایان ١٣ فروردین ماه امسال (١٧ روز گذشته) در مجموع یک میلیارد و ٤٥٣ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف شد.
وی افزود: در بازه زمانی یاد شده مصرف بنزین به میانگین روزانه 85.5 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال (٨٢.٣ میلیون لیتر) ٢.٨ درصد رشد نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه سفرهای نوروزی از ٢٦ اسفند پارسال تا ششم فروردین ماه امسال (مرحله نخست) و از هفتم تا ١٣ فروردین ماه انجام شده است، اضافه کرد: اوج مصرف بنزین در مرحله نخست ١٠٥ میلیون لیتر و در مرحله دوم نیز ١٠٦ میلیون لیتر بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در بازه زمانی ١٧ روزه به میانگین روزانه ٤١ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر گازوییل توزیع و مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال (51.2 میلیون لیتر) ٢١ درصد رشد نشان می دهد.

** توزیع حدود ٩٠ لیتر سوخت جت به هواپیماهای مسافربری
سجادی همچنین درباره سوخت رسانی به شرکت های هواپیمایی مسافربر در تعطیلات نوروز گفت: از ٢٦ اسفند ماه پارسال تا ١٣ فروردین ماه امسال به ١١ هزار و ٧٨٦ فروند هواپیما در فرودگاه های سراسر کشور سوخت رسانی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: در دوره زمانی یاد شده روزانه به طور میانگین ٦٩٣ فروند هواپیمای مسافربر سوختگیری کرده اند.
وی حجم سوخت تحویلی در این مدت را نیز نزدیک به ٩٠ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 11.5 درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.