آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه تشیع امروز وارد نظام سیاسی کشور شده تاکید کرد: همین مسئله باعث دشمنی بیشتر نسبت به شیعه شده و رسالت حوزه نیز در حفظ مذهب سنگین‌تر از گذشته است.

 رسالت حوزه در حفظ تشیع سنگین‌تر از گذشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز 14 فروردین ماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم گفت: در حکومت سابق، اسلام و تشیع در حاشیه حکومت بود و دشمنان به همین دلیل کاری به کار مذهب نداشتند.
وی اظهار کرد: دشمنان در گذشته با حکومت سر و کار داشتند ولی الان مذهب جزء حکومت و نظام شده و جزء شالوده نظام اسلامی است به همین دلیل آنان با شالوده نظام کار دارند و می‌خواهند آن را از ریشه بزنند و توطئه و برنامه‌ریزی آنان نیز در این راستا قابل تحلیل است.
این مفسر قرآن بیان کرد: در گذشته مذهب رنگ سیاسی نداشت اما الان رنگ سیاسی پیدا کرده به همین دلیل الان حوزه و علما، وظایف بسیار سنگین‌تری در برابر برنامه دشمنان و برای حفظ نظام و مذهب دارند.
وی تصریح کرد: قبلا و در زمان قبل از انقلاب اگر کسی مراسم اربعین می‌رفت و شعائر مذهبی را برقرار می کرد چون با مسایل سیاسی سر و کار نداشت دشمنان نیز با آن کاری نداشتند اما امروز حساسیت دشمنان بر روی شیعه و برنامه‌های آن زیاد شده به همین دلیل حوزه علمیه باید مراقبت بیشتری در انجام رسالت و وظایف خود داشته باشد.
وی تاکید کرد: تعطیلات در کشور زیاد است و تعطیلات نوروز نیز زیاد بود اگرچه ما درس خود را از روز هفتم فروردین آغاز کردیم و امیدواریم با تلاش بیشتر طلاب، کاستی ها و عقب ماندگی مربوط به تعطیلات جبران شود.
یادآور می شود درس این مرجع تقلید از روز 7 فروردین ماه و بعد از تعطیلات نوروز آغاز شده بود و امروز نیز با حضور طلاب بیشتری در مسجد اعظم برگزار شد.
درس ایشان در سال 95 با موضوع مضاربه است و ایشان در سلسله جلسات خود به بحث پیرامون قوانین شرعی مضاربه و تقسیم سود و نوع معامله می‌پردازد.
همچنین آیات عظام سبحانی و جوادی آملی نیز درس خود را در مسجد اعظم برگزار کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.