همزمان با ورود نیروهای ارتش سوریه از محور غربی به داخل شهر «تدمر» در استان حمص، توزیع کمک‌های بشردوستانه در منطقه «حوله» این استان که توسط داعش و النصره محاصره شده، نیز آغاز شد.

ورود ارتش سوریه از محور غربی به تدمر/ توزیع کمک‌های بشردوستانه در حوله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،با اعلام ارتش و نیروهای مسلح سوریه مبنی بر آزادسازی تقریبا کامل مثلث تدمر و در دست گرفتن کنترل تمام نقاط مشرف بر شهر «تدمر» در ریف حمص، این شهر زیر پوشش کامل آتش نیروهای سوری قرار گرفت.

یک منبع میدانی سوری در دمشق، توضیح داد: یگان‌های ارتش سوریه از محور غربی شهر تدمر در حال ورود به این شهر هستند، اما هنوز به عمق و مرکز تدمر داخل نشده‌اند و دلیل آن مین‌گذاری‌ها و بمبگذاری‌های صورت گرفته توسط عناصر داعش به ویژه در اماکن و بناهای باستانی و تاریخی از جمله قلعه تدمر است که پیشروی ارتش سوریه به داخل شهر را کُند می‌کند.

این منبع آگاه سوری خاطر نشان کرد: پیشروی یگان‌های ارتش سوریه به آرامی و براساس نقشه‌های دقیق نظامی ادامه دارد تا از یک‌سو از میزان تلفات انسانی در میان نیروها و از سوی دیگر، آسیب رسیدن به آثار تاریخی و باستانی شهر بکاهد، در حالی‌که با ورود نیروهای ارتش به شهر ده‌ها نفر از عناصر داعش از مناطق درگیری فرار کردند.

به گفته این منبع میدانی شهر تدمر از بُعد نظامی در برابر آتش توپخانه و نیروی هوایی به ویژه پس از آزادسازی کوه «الطار» و اشراف ارتش سوریه بر مثلث تدمر و تمام نقاط مشرف به شهر، سقوط کرده تلقی می‌شود، چون تمام تحرکات داعش تحت نظر و زیر پوشش آتش ارتش سوریه قرار دارد و داعش در این شهر زمین‌گیر شده است.

به گفته منبع مذکور عناصر داعش، به ویژه پس از قطع و از بین رفتن راه‌های امداد و کمک‌رسانی آنها از مسیر تدمر – سخنه، در ریف شرقی تدمر در شرایط روحی و روانی بسیار ضعیفی قرار دارند و اغلب آنها پای به فرار گذاشته و هم اکنون اندک مقاومتی در برخی نقاط از سوی تروریست‌ها مشاهده می‌شود.

به موازات پیشروی نظامی ارتش سوریه در این محور کاروانی متشکل از 27 کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه شامل 26 هزار سبد غذایی و تجهیزات پزشکی و دارویی و کتاب‌های درسی به منطقه «حوله» در ریف شمالی حمص وارد شده و قرار است، این کمک‌ها با اشراف دولت سوریه و سازمان ملل بین اهالی این منطقه توزیع شود که توسط داعش و جبهه النصره محاصره شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.