وزیر دادگستری با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت:زنان نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه با قناعت ،صرفه جویی و تولید دارند.

نقش موثر زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت السلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم تقدیر از بانوان شاغل در وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات که امروز(یکشنبه)برگزار شد،با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)اظهار داشت: زنان نماد حفظ سلامت روحی و ذهنی در جامعه هستند.
وی افزود: در اسلام تعریفی از زن وجود دارد و زنانی که در اداره کشور در سطوح و بخش های مختلف به خصوص حوزه حقوق فعالیت دارند نمادی از این تعریف هستند.
وزیر دادگستری بیان کرد: حوزه حقوق ،حوزه ای متناسب با شرایط و روحیات زنان است زیرا حقوق با حقیقت و مایع ناب انسانی حق در ارتباط است و موضوعات دیگر زندگی ترکیبی از هویت انسانی و دیگر مقتضیات است و کار ،شغل ، استراحت و ورزش که بخش زیادی از زندگی را به خود اختصاص می دهد همگی نشان دهنده حقیقت زندگی نیستند.
حجت السلام و المسلمین پور محمدی گفت: حقیقت ناب به کمالات و حق طلبی باز می گردد و حق و حرکت به سوی آن متناسب با خمیر مایه اصلی انسان است و علم حقوق به همین سو در حرکت است.
وی افزود:علم حقوق برای فهم حق و حقیقت و ذات انسانی تعریف شده است و زنان در احقاق آن نقش موثر و تعیین کننده ای دارند .
وزیر دادگستری با اشاره به این‌که انسان خواستار رسیدن به کمال و حیات طیب است، بیان کرد:این حیات طیب در زنان بیشتر جلوه دارد و زنان به شخصیت انسانی و حیات و حقیقت نزدیک تر هستند.
حجت اسلام والمسلمین پور محمدی گفت: اگر می خواهیم در انقلاب اسلامی تحول ایجاد شود باید به زنان بیشتر توجه کرد ،زیرا امروز هماوردی های فرهنگی با زنان میسر می شود و اگر لغزشی هم در جوامع رخ دهد از جانب زنان بیشتر محتمل است و دشمنان بیشتر زنان را طعمه قرار می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.