عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون بر پایان درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره‌باغ تأکید شد و معاون وزیر خارجه نیز اعلام کرد که ایران درباره این درگیری‌ها "بی‌طرف" است.

"اعلام بی‌طرفی" ایران در قضایای قره باغ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع قره‌باغ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه یکی از معاونان وزارت خارجه گزارشی از درگیری‌های ایجادشده بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: در ادامه این جلسه، بر این موضوع تأکید شد که درگیری در منطقه با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، به‌نفع هیچ کشوری نیست و ایران نیز به‌عنوان یک کشور بی‌طرف، تلاش می‌کند که این درگیری متوقف شده و ادامه پیدا نکند.

آقامحمدی اضافه کرد: در این جلسه بنده درباره اصابت خمپاره به منطقه مرزی خداآفرین در استان آذربایجان‌شرقی در جریان درگیری بین کشورهای ارمنستان و آذربایجان، از معاون وزیر خارجه پرسیدم که وی در این رابطه گفت که این موضوع عمدی نبوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که موضع وزارت خارجه بی‌طرفی و تلاش برای این است که درگیر‌ی‌ها بین آذربایجان و ارمنستان ادامه پیدا نکند؛ البته قرار است آقای ظریف ظرف امروز یا فردا با وزرای خارجه کشورهای ارمنستان و آذربایجان در این رابطه بحث و تبادل نظر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    بيطرف! همسايه ما هم شيعه هست و هم آذري و هم كشوري كه بخشي از سرزمينش غصب شده ، انگاه ميشويم بيطرف ولي در مورد أعراب سني كه دشمن ايرانند ميشويم دايه بهتر از مادر و حرف از اسلام و خدا ميزنيم ، مشخصه براي حكومت همه اين حرفها بازيه سياسيه
  • مهدی موغان IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مگه اذربایجان شیعه نیست ؟ ما بی طرف در فلسطین و یمن و سوریه باید باشیم
  • محمد IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    قره باغ خاک اسلام است این نظر ولی امر مسلمین جهان است حالا من نمیدونم مسولا چرا این حرفا رو میزنن که ما بی طرفیم .
  • حسام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    چطور ايران در مناقشه فلسطين سني با يهود تا اخرين قدرت از سني ها دفاع مي کند اما در مسئله اذزبايجان شيعي با ارامنه مسيحي اعلام بي طرفي مي کند ، ايا اين دشمني با ملت ترک اذربايجان نيست
  • وحید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    باید شرایط صلح رو به وجود اورد و در این میان اگه حمایتی هم صورت گیرد باید حق در نظر گرفته شود. شما به دنبال تنش هستی ارامش و امنیت کشور رو با هیچ سعی نکن عوض کنی مثلا اونا اذری هستند. الان در آذربایجان اسلام در خطر نیست منافع ملی اونجا در خطره پس دنبال هرج و مرج و درست کردن حرف و حدیث نباشید. در ضمن ارمنی ها فعلا برای اسلام شمشیر تیز نکردن. پس مراقب باشیم در مواقع درست تحلیل کنیم. معلومه این جنگ بر ضد شیعه نیست.بهر حال این عمل محکوم است.بی طرفی خوبه و باید از راه دیپلماسی این مسایل حله ملت عزیز. امنیت روفدا هر چیزی نکنیم. شادی شهدا صلوات