هزاران مسلمان، خواستار استعفای وزیر حقوق زنان و خانواده ی فرانسه شدند.

ادعاهای جدید یکی از وزیران فرانسه و خشم هزاران زن محجبه ی مسلمان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی روسی، وزیر حقوق زنان و خانواده ی فرانسه، در اظهارات جدید خود، استفاده از حجاب توسط زنان را بردگی خوانده و زنان محجبه را به بردگان تشبیه کرده است.

براساس همین اظهارات لارنس روسینول، بیش از 32 هزار نفر از مسلمانان، در بیانیه یی اینترنتی، سخنان وی را محکوم کرده و خواستار استعفای این وزیر گستاخ فرانسوی شدند.

نویسنده ی بیانیه ی اعتراض به سخنان لارنس روسینول، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی بود.

در بیانیه ی نوشته شده در اعتراض به سخنان وزیر حقوق زنان و خانواده ی فرانسه، آمده است: ظاهرا این وزیر قصد مبارزه با تبعیض برای زنان داشته است، اما از سخنان وی چنین برداشتی نمی توان داشت. وی این سخنان را در حالی گفته است که امروز، در بسیاری از خانه های مد، شاهد جذب طراحان لباس به طراحی لباس هایی برای حجاب و گسترش رویکردهای جدید در این زمینه هستیم. بسیاری از برندهای جهان در حال جذب طراحان مسلمان برای طراحی لباس های مخصوص حجاب هستند و زنان، خود انتخاب به پوشیدن حجاب می کنند.

پس از انتشار این بیانیه، بیش از 32 هزار نفر از مردم دنیا، خواستار برخورد با اظهارات نژاد پرستانه ی این وزیر فرانسوی شدند.

پس از انتشار این بیانیه همچنین توییت های زیادی از سوی زنان مسلمان منتشر شد که همگی خطاب به وزیر فرانسوی اعلام کرده بودند: ما کاملا آزادانه حجاب را انتخاب کرده ایم و قوی و هوشمند هستیم. برده شما هستید که از روی جهل خود سخن می گویید.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز با اعتراض به گفتار این وزیر فرانسوی افزود: واژگان لارنس روسینگول نشان می دهد که او در محیطی پر از جهل و نژادپرستانه رشد کرده است. این وزیر می خواهد بگوید که زنان مسلمان با پوشیدن حجاب، به بردگی گرفته می شوند، اما آن ها خود این پوشش را انتخاب می کنند و این برده داری نیست. بلکه برده داری اعمالی است که منجر به مرگ بیش از 100 میلیون انسان در آفریقا شده است. وی حق ندارد با ادعای ریشه کن کردن تبعیض نژادی و حمایت از زنان، چنین سخنان بی اساسی را مطرح کند.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.