تلفن همراه به دلیل این‌که همیشه در دستان شماست و با دستانی که در تاکسی، مترو و سر کار آلوده می‌شوند آن را در دست گرفته و از آن استفاده می‌کنید، یکی از آلوده‌ترین وسایل شخصی شماست. در کنار موبایل، رتبه دوم آلوده‌ترین وسایل به کیبورد و ماوس تعلق می‌گیرد. اگر موبایلتان رنگ روشنی داشته باشد، کثیفی آن بیشتر مشخص می‌شود.

کثیف ترین وسیله ای که همیشه همراهمان است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام جم کلیک ، بسیاری از ما همیشه با موبایل سفیدرنگ خود این مشکل را داشته‌ایم که گوشه‌های آن سیاه و ظاهر گوشی‌ بد شده است. با کلیک همراه باشید تا روشی ساده، اما مهم برای تمیز کردن گوشی‌تان را به شما آموزش دهیم.

موبایل تکانی

چند سال پیش، آزمایشگاهی در لندن اعلام کرد براساس تحقیقی که انجام داده ۹۲ درصد تلفن‌های همراهی که آزمایش شده‌اند، به انواع باکتری‌ها آلوده هستند. یعنی این باکتری‌ها با صورت، گوش و بدن ما تماس پیدا می‌کنند و آنها را در دستان خود می‌گیریم، به‌این‌ترتیب انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها به ما منتقل می‌شود؛ حتی تصورش هم ناخوشایند است. حتما قبل از سال نو حسابی وسایل خانه را تمیز کرده‌اید، اما شاید موبایل خود را فراموش کرده‌اید، پس بیایید در سال جدید دستی به سر و روی موبایل خود بکشیم.

مواد لازم

مواد لازم برای موبایل تکانی در دسترس همه است. این مواد عبارت است از: گوش پاک‌کن، خلال دندان، خمیر دندان، کرم پولیش خودرو، آبپاش کوچک که آن را با الکل ۷۰ درصد و آب پر می‌کنیم و دستمال کتان که صفحه موبایل را خش نیندازد. (دستمال‌های مخصوص پاک کردن عینک می‌تواند مناسب باشد)

مراحل کار

ابتدا با خلال دندان تمام درزهای اطراف موبایل را تمیز می‌کنیم تا آشغال‌هایی که لای این درزها مانده‌، بیرون بیاید. سپس با گوش پاک‌کن که کمی با الکل آن را مرطوب کرده‌ایم، تمام درزهای موبایل‌مان را مثل تو رفتگی‌های اسپیکر، یو‌اس‌بی، هدفن و جای اتصال شارژر را تمیز می‌کنیم.

بعد با دستمال کتان که با آبپاش آن را مرطوب کرده‌ایم همان جاها را دوباره تمیز می‌کنیم تا گرد و غبار کاملا تمیز شود و همین دستمال مرطوب شده با الکل و آب را آرام به لنز دوربین، لبه‌ها و صفحه‌نمایش تلفن‌تان می‌کشیم تا کاملا تمیز شود.

تمیزکاری وسایل جانبی

به خاطر داشته باشید وسایل جانبی تلفن‌تان مانند هدفن و شارژر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می‌توانیم پوشش پلاستیکی هدفن خود را در بیاوریم، با آب و صابون بشوریم و بگذاریم خوب خشک شود. خود هدفن را هم با مسواک خشک تمیز می‌کنیم تا آشغال‌هایی که در آنهاست،
بیرون بیاید. بعد هم با پاشیدن محتوای اسپری به دستمال کتان، هدفنمان را خوب تمیز می‌کنیم و می‌گذاریم کاملا خشک شود. شارژر موبایلمان را نیز می‌توانیم با دستمالی که کمی با الکل و آب مرطوب کرده‌ایم، تمیز کنیم.

اگر در آزمایشگاهی موبایلتان را قبل و بعد از تمیز کردن آزمایش کنند، متوجه می‌شوید به میزان زیادی باکتری‌ها از بین رفته است.

اگر گوشی موبایلمان خط و خش‌های جزئی دارد، می‌توانیم کمی خمیر دندان روی پارچه کتان بریزیم (البته خمیر دندان ژله‌ای نبوده و حاوی مواد سیلیکونی باشد) بعد دایره‌وار آن را روی صفحه موبایل می‌کشیم سپس خمیر دندان‌هایی را که روی صفحه باقیمانده با پارچه کتان تمیز پاک می‌کنیم. همین روش را می‌توانیم با کرم‌های مخصوص پولیش خودرو برای تمیز کردن گوشی همراه به کار ببریم.

داخل موبایلمان هم به نظافت نیاز دارد. پس باتری آن را درمی‌آوریم و با هوای فشرده و بادگیر داخل آن را تمیز می‌کنیم تا جرم‌ها و گرد و غبار گوشه‌های آن تمیز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.