شهردار مشهد مقدس گفت: با توجه به تدوین سیاست‌های جدید در شهرداری مشهد و جلوگیری از پروانه فروشی، ما شاهد کاهش ۵۴ درصدی درآمد حاصل از پروانه فروشی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ بودیم.

کاهش ۵۴ درصدی درآمد شهرداری مشهد از محل فروش پروانه‌های ساختمانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدصولت مرتضوی صبح امروز در یکصد و پانزدهیمن جلسه علنی شورای شهر در تالار شورا اظهار داشت: تمامی سیاست‌های درآمدی و هزینه‌ای شهرداری در سال 94 مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بوده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در سنوات گذشته در فرمایشات معظم رهبری به تکرار مورد بحث قرار گرفته است گفت: تقویم و تدوین اقتصاد مقاومتی تحت دستور ایشان در مجمع تشخیص مصلحت در دستور قرار گرفت و از سویی نیز شهرداری به استقبال این امر رفت و امروزه می توانیم ادعا کنیم که تمامی سیاست‌های درآمدی و هزینه‌های ما در سال 94 مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بوده است.
شهردار مشهد افزود: در سال گذشته که رکود دامن‌گیر اقتصاد کشور بود ما توانستیم با انجام فعالیت‌هایی از نفوذ رکود به فعالیت‌های شهری جلوگیری کنیم.
مرتضوی با تاکید بر فعالیت گسترده در تمامی سطح شهر عنوان کرد: همه شهروندان شاهد توزیع عادلانه المان‌های شهری در سراسر شهر بودند.
وی با تقدیر و تشکر از تمامی معاونت‌های شهرداری گفت: معاونت خدمات شهری به عنوان محور فعالیت‌های استقبال از بهار به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کرد.
شهردار مشهد تاکید کرد:  تلاش در جهت کاهش هزینه‌های جاری، افزایش کیفیت و بهره وری، توزیع متوازن خدمات در تمام سطح شهر، تمرکز بر نظرسنجی و شناسایی نقاط ضعف از جمله مهمترین وظایف معاونت‌های خدمات شهری بود.
مرتضوی در ادامه از وجود 3 هزار و 400 جای پارک در قالب پارکینگ در شهر مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان پارکینگ در صورتی در حال ایجاد است که میزان تمامی پارکینگ‌های ایجاد شده در دوره‌های قبل 4 هزار و 500 جای پارک بوده است.
وی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری در سال گذشته یادآور شد: با توجه به تدوین سیاست‌های جدید در شهرداری مشهد و جلوگیری از پروانه فروشی، ما شاهد کاهش 54 درصدی درآمد حاصل از پروانه فروشی در سال 94 نسبت به سال 92 بودیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه بودجه شهرداری با محوریت سخنان رهبر انقلاب بازنگری خواهد شد گفت: نقدهای بسیار کارشناسانه نسبت به بودجه سبب شد تا شاهد تدوین یک بودجه مقاومتی در سال 95 باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.