معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سالی که گذشت بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر، بازدید کردند.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، معاون امور موزه‌های سازمان یاد شده، با اعلام اینکه در حدود یک میلیون و104  هزار نفر در طول سال گذشته از مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر، بازدید کرده‌اند، اشیاء نمایشی این موزه‌ها را در بسیاری موارد کم‌نظیر و بی‌نظیر خواند و اظهار داشت: این مرکز با 16 گنجینه تخصصی در چهار ساختمان مستقل و 16 هزار متر مربع فضای نمایشی، بیش از 7 هزار شیء تاریخی، هنری و فرهنگی را به نمایش گذاشته است.
وی افزود: موزه مرکزی آستان قدس رضوی با گنجینه‌های تاریخ مشهد، تمبر، سکه، اسکناس، تاریخ حرم، سلاح، ظروف، نجوم، ساعت، صدف و موجودات دریایی، هنرهای تجسمی، مدال و فرش، و با حدود 935 هزار و 490 بازدیدکننده بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.
علی سوزن‌چی ادامه داد: موزه قرآن و نفایس و گنجینه هدایای رهبری به همراه تالار استاد فرشچیان، نیز در سالی که گذشت، پذیرای بیش از 119 هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان بوده است.
وی همچنین در خصوص موزه مردم شناسی گفت: این موزه واقع در سردرب غربی صحن جامع رضوی، پذیرای 49 هزار و 500 بازدیدکننده بود و همچنین در سال گذشته، از سوی کمیته ملی موزه‌های ایران وابسته به کمیته جهانی موزه‌ها (ایکوم)، از میان 106 موزه شرکت کننده، عنوان موزه‌ برتر کشور در شاخص "ازدیاد بازدید" را از آن خود کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.