قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از کاهش شگفت‌انگیز تقاضا برای بنزین در آمریکا و ایجاد تردید در مورد توافق تولیدکنندگان نفت می‌توانند بر سر فریز نفتی کاهش یافت و بشکه‌ای ۳۷.۳۰ دلار معامله شد.

قیمت نفت به کمترین رقم یک ماه گذشته رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پس از کاهش شگفت‌انگیز تقاضا برای بنزین در آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف نفت و ایجاد تردید در مورد اینکه تولیدکنندگان نفت می‌توانند در مورد فریز نفتی به توافق برسند، قیمت نفت به پایین‌ترین رقم یک ماه گذشته رسید.

اداراه اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضا برای بنزین، یکی از عوامل مهم حمایت از مصرف نفت، در ماه ژانویه برای نخستین بار در 14 ماه گذشته کاهش یافت.

قرار است بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان در دوحه در 17 آوریل با یکدیگر ملاقات کنند تا در مورد طرح فریز نفتی مذاکره کنند.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 34 سنت کاهش یافت و 35.36 دلار فروخته شد.

نفت برنت نیز با 39 سنت کاهش بشکه‌ای 37.30 دلار معامله شد که کمترین میزان از 4 مارس به شمار می‌رود.

فرنک کلامپ تحلیلگر نفت در این‌باره گفت: «بازار از این ارقام شوکه شد: تولید نفت روسیه به بالاترین رقم 30 سال گذشته رسید و تقاضا برای بنزین آمریکا نیز برای نخستین بار در 14 ماه گذشته کاهش یافت.»

تحلیلگران بی‌ان‌پی پاریباس توافق دارند که قیمت نفت می‌تواند بیشتر کاهش یابد. ظهور اشباع گازوئیل می‌تواند بر تهدید جهانی در مورد تولید نفت اضافه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.