معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط لازم برای توسعه اقتصادی کشور فراهم شده است، گفت: باید اذعان داشت که در گذشته نیز تحریم‌ها جلوی فعالیت‌های ما را نگرفته بود هرچند آنها را کند کرده بود.

تحریم‌ در گذشته جلوی فعالیت‌ها را نگرفته بود/ شرایط لازم برای توسعه اقتصادی کشور فراهم شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت عصر امروز در همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: بیشتر از دو سال و نیم از اقدامات اقتصادی دولت می‌گذرد و در این مدت وضعیت تورم مهار شده و به 11 و 12 درصد تغییر یافته است، همچنین رشد منفی 6.8 درصد به مثبت رسیده است.
وی افزود: در کنار این موارد فعالیت‌های دیگری برای رشد اقتصادی صورت گرفته است که در کنار فعالیت‌های وزارت امور خارجه با ریاست رئیس جمهور و بیانات رهبر معظم انقلاب تحریم‌ها برداشته شده است که این امر خود شرایط را برای توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: شرایط لازم برای داشتن توسعه اقتصادی هم‌اینک فراهم شده است که در کنار آن باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
برنامه دولت برای اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم مشترک است
سخنگوی دولت تصریح کرد: در برنامه ششم اقتصاد مقاومتی نیز دیده شده است و در قالب یک برنامه‌ریزی مشترک به آنها نگاه می‌شود.
نوبخت گفت: در برنامه ششم توسعه، رشد 8درصدی برای اقتصاد کشور دیده شده است که برای دستیابی به چنین هدفی باید سالانه رشد قابل دستیابی داشته باشیم و متعاقب آن فعالیت‌های فزاینده‌ای انجام شود تا در برنامه‌های ششم و هفتم به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله دست یابیم.
وی تأکید کرد: برداشته شدن تحریم‌ها باعث می‌شود که اقتصاد ما با سرعت بیشتری حرکت کند اما باید اذعان داشت که در گذشته نیز تحریم‌ها جلوی فعالیت‌های ما را نگرفته بود هرچند آنها را کند کرده بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه برنامه ششم هم‌اینک در مجلس قرار دارد، افزود: با تجدیدنظر در برنامه ششم توسعه برنامه پنجم یک سال دیگر تمدید می‌شود و ما در این مدت نیز به‌دنبال دستیابی به رشد 8درصدی اقتصاد هستیم.
وی گفت: ما با حضور هیئت‌های سیاسی و اقتصادی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در کشور و ایجاد اشتغال و صادرات هستیم که این مذاکرات مقدماتی دارد و ممکن است سرمایه‌گذاری‌های بزرگ تا مدتی قابل مشاهده نباشد اما ما در این مدت نیز نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.
132هزار نیروی کار جدید با فعال‌شدن واحدهای راکد سر کار می‌روند
نوبخت با بیان اینکه 7 هزار واحد راکد وجود دارد، گفت: در صورتی که این واحدها فعال شوند امکان ایجاد اشتغال برای 132 هزار نیروی انسانی جدید فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.