رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت مسئولان دو کشور ایران و روسیه در موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات اخیر در سوریه، عراق و منطقه قره باغ تاکید کرد.

لزوم رایزنی ایران و روسیه درباره سوریه و قره‌باغ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران عصر امروز سه شنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به راهبردی بودن روابط دو کشور و رشد فزاینده مناسبات دوستانه فیمابین در سالهای اخیر گفت: تحکیم و تقویت هرچه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اسران و روسیه به نفع مردم دو کشور است.

وی در ادامه با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، بر ضرورت گسترش ارتباطات همه جانبه دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی تاکید کرد و افزود: رفت و آمد مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور راه را برای گسترش هر چه بیشتر همکاری های فیمابین در زمینه های مورد علاقه هموار می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از طرفهای درگیر در بحران قره باغ به خویشتنداری و پرهیز از خشونت گفت: ارمنستان و آذربایجان باید از طریق گفت و گو و استفاده از راه حل سیاسی از گسترش بحران و بی ثباتی در منطقه جلوگیری کند.

بروجردی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت مسئولان دو کشور در موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات اخیر در سوریه، عراق و منطقه قره باغ تاکید کرد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف گفت: ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی روسیه برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه ارتباطات پارلمانی با ایران گفت: تبادل هیات های پارلمانی بین دو کشور در سالهای اخیر نقش مهمی در ارتقا سطح مناسبات ایران و روسیه داشته است.

سفیر روسیه در تهران در ادامه با ابلاغ دعوت رسمی از سرگئی ناریشکن رئیس مجلس دومای روسیه از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به روسیه گفت: سفر رئیس مجلس به مسکو موجب تقویت هر چه بیشتر ارتباطات فیمابین به ویژه در عرصه همکاری های پارلمانی خواهد بود.

جاگاریان همچنین با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده ایران در بحران اخیر قره باغ گفت: ایران نقش مهمی در کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه دارد و همکاری دو کشور که با هدف مهار بحران های موجود در منطقه در جریان است،  در بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه نقش بسزایی دارد.

سفیر روسیه در تهران در پایان این دیدار از سفر قریب الوقوع رئیس شورای فدراسیون روسیه و همچنین سفر رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.