سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر تداوم آتش‌بس در مرزهای مشترک با عربستان، اعلام کرد در برخی استان‌ها نیز توافق اولیه‌ای به منظور دستیابی به توافقی کلی برای پایان دادن به جنگ، حاصل شد.

 سخنگوی «انصارالله»:  با عربستان توافق کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، امروز- سه‌شنبه- از توافق بر تداوم آتش‌بس در مرزهای مشترک با عربستان سعودی و توقف اقدامات خصمانه در برخی استان‌ها و محورهای جنگ داخلی، خبر داد.

عبدالسلام در بیانیه‌ای، که در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» منتشر کرد، گفت: «این توافق (بدون مشخص کردن طرف‌های توافق کننده) در راستای تفاهم‌های اولیه‌ای حاصل شده است که به توقف کامل اقدامات نظامی در یمن و گشودن افق‌های روشن برای ورود به گفتمان سیاسی یمنی- یمنی، که قرار است 18 آوریل (20 فروردین) با نظارت سازمان ملل متحد در کویت برگزار شود، منتهی شد.»

عبدالسلام افزود، آتش‌بس در نوار مرزی محور «میدی» از توابع استان «حجه» در شمال غربی یمن را شامل خواهد شد که پیش از آن در توافق قبلی بین انصارالله و عربستان سعودی مستثنی شد و درگیری‌ها در آن همچنان ادامه دارد.

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد، هم‌زمان با توقف درگیری‌ها در بقیه محورهای نبرد، توقف کامل اقدامات نظامی در برخی استان‌ها نخستین گام برای دستیابی به راهکاری برای پایان دادن کامل به جنگ است.

وی همچنین از حصول توافق در پرونده مفقودین و اسرای طرفین و تبادل اطلاعات درخصوص آنها خبر داد.

عبدالسلام زمان اجرای آتش‌بس و توقف درگیری‌های خصمانه، در حالی‌که به موعد آتش‌بس اعلام شده توسط سازمان ملل تنها 5 روز مانده است را اعلام نکرد.

این در حالی است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت : هیاتی از انصارالله در عربستان به‌سر می‌برد و مذاکرات ادامه دارد. وی با بیان اینکه «مذاکره با این هیات با هدف یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن انجام می‌شود»، افزود: به اعتقاد من، به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.