طرح بیانیه مطبوعاتی روسیه در خصوص مذاکرات سوریه توسط اعضای اروپایی شورای امنیت بایکوت شده است.

بایکوت بیانیه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپاتنیک فرانس؛ فرستاده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اعضای اروپایی شورای امنیت مانع از انتشار بیانیه مطبوعاتی این کشور در خصوص تحولات سوریه شده اند.

وی با ابراز تعجب ازاین اقدام اعضای شورای امنیت اظهار داشت که کردهای سوریه برای روند مذاکرات ژنو دعوت نشده اند که این مسئله مغایر با قطعنامه شورای امینت سازمان ملل متحد است.

فرستاده روسیه در سازمان ملل همچنین بر این نکته تاکید کرد که حضور کردهای سوریه به عنوان نماینده گسترده ای از مردم این کشور در روند مذاکرات آینده لازم است چرا که بر اساس پیش بینی ها قرار است در مورد اوضاع سیاسی سوریه نیز تصمیم گیری هایی صورت گیرد.

مذاکرات قبلی سوریه 14 مارس گذشته به مدت دو هفته در ژنو انجام شد که در آن موقع نیز کردها حضور نداشتند. البته گفتگوهای مستقیمی میان نمایندگان دولت و مخالفان صورت نگرفت. سازمان ملل متحد متعهد شده است دور بعدی مذاکرات 11 آوریل آغاز شود.

استفان دیمیسترا؛ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته به مسکو سفر کرد تا با وزیر امور خارجه روسیه دیدار داشته باشد. وی قرار است به تهران، دمشق و ریاض نیر سفر کند.

با توجه به آمارهای سازمان ملل متحد، بحران نظامی در سوریه از اوایل سال 2011 آغاز شد که طی این مدت 220 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.