سرزمين چهار فصل كهگيلويه و بويراحمد با برخورداري از طبيعت بكر، جاذبه هاي طبيعي و تاريخي و تنوع مكان هاي تفريحي مقصد مناسبي براي مسافران نوروزي در كشور بويژه خطه جنوب تبديل شده است.

كهگيلويه وبويراحمد مقصد طبيعت گردي جنوب كشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، وجود دو هزار و 700 اثر تاريخي، مواهب طبيعي با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسير استان هاي فارس، خوزستان و اصفهان، نزديكي به بنادر جنوبي كشور و وجود مردماني ميهمان نواز شرايط خاصي به اين استان براي رونق سفرهاي نوروزي بخشيده است.
آبشارهاي زيبا، رودخانه هاي خروشان، درياچه هاي طبيعي،پوشش جنگلي درختان سرسبز بلوط و رايحه خوش بوته هاي كوهساران، جلوه اي ديگر از طبيعت سحرانگيز و رويايي را در اين ديار به نمايش گذاشته است.
آميختگي طبيعت با تاريخ، معنويت و فرهنگ در كنار صفات و سنت هاي ديرين مردمان اين خطه منظومه از زيبايي ها را در ذهن هر رهگذر و مسافر به كهگيلويه وبويراحمد خلق مي كند.
اين استان زرخيز با همان صفت چهار فصل بودن خود در هر فصلي و موقعيتي از سال ترسيم كننده گوشه اي از زيبايي ها و هنرنمايي خالق يكتا است.
ديار گرمسيري آن همچون شهرستان هاي گچساران، بهمئي ، چرام و كهگيلويه كه بهار و سرسبزي و لطافت آن به طور نسبي از اسفند هر سال آغاز مي شود قابليت پذيرش بيشتري براي مسافران و گردشگران در نوروز است.
جاذبه ها، مناظر بكر و طبيعي و گردشگري در كنار امام زاده هاي متعدد و اماكن تاريخي و مذهبي در مناطق گرمسيري اين ديار زيبا را به سرزميني زيبا با جاذبه هاي حيرت انگيز تبديل كرده است.
برخي از آثار تاريخي كهگيلويه و بويراحمد از جمله سنگ نوشته هاي تنگ سولك بهمئي متعلق به دوره اشكاني، پل شاه نشين شهر پاتاوه شهرستان دنا مربوط به دوره هخامنشي و بافت تاريخي شهر دهدشت يادگار دوره صفويه جلوه هاي بي بديلي از جاذبه هاي تاريخي و منحصر به فرد اين استان است.
وجود 300 بقعه متبركه از جمله حرم بي بي حكيمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) همه ساله در ايام نوروز و ساير روزهاي سال ميعادگاه بيش از يك و نيم ميليون زائر و دلداده اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است.
البته نبايد از جاذبه هاي طبيعي، توريستي و گردشگري سرشار نيز در مناطق سردسيري اين استان همچون شهرستان هاي بويراحمد و دنا كه شكوفه هاي بهاري آنها به طور نسبي از نيمه هاي ارديبهشت اغاز مي شود، غافل ماند.
هرچند كمبود زيرساخت ها، امكانات و امور زيربنايي و برخي نگاه هاي سنتي رونق و توسعه اين بخش در استان را با چالش هايي مواجه كرده اما رويكرد اين سال هاي مسئولان و متوليان امر در سطح ملي و استاني نيز گوياي اهتمام ويژه آنها براي رفع اين مشكلات و چالش هاي موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.