۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 365414

کارگردان سینما با اشاره به ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) گفت: به قطع یقین شخص انتخابی برای نقش حضرت موسی (ع) از ستاره‌ها و اشخاص مطرح نبوده و یک فرد ناشناس را برای این نقش انتخاب خواهیم کرد.

مجموعه حضرت موسی (ع) ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ جمال شورجه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه سینمای دفاع مقدس دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه عدم سیاست‌گذاری کلان در سینمای دفاع مقدس و حوزه دین که روش‌مند و سبک‌مند باشد، از مشکلات موجود در این بخش است، تصریح کرد: در حال حاضر یک برنامه جامع درازمدت در بخش سینمای دینی که ردیف بودجه مشخص داشته باشد، نداریم.

شورجه با بیان اینکه داشتن برنامه در این بخش باید به عنوان یک قانون، روش مستمر و مستدام دنبال شود، گفت: از دیگر موضوعات مورد توجه در این بخش تربیت هنرمندان مسلمان و متعهد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ایران در زمینه تربیت هنرمندان متعهد اقدامی نشده است، گفت: سینمای دینی و سینما انقلابی و حماسی صرفاً با حضور هنرمند متعهد و انقلابی ایجاد خواهد شد.

این نویسنده و کارگردان با تأکید بر سرمایه‌گذاری در بخش سینمای دینی تصریح کرد: با گذشت 38 سال پس از انقلاب برای این موضوع دیر شده است، اما همین الان نیز می‌توان اقدامات خوبی در این بخش انجام داد.

شورجه با بیان اینکه نباید در سینما درگیری و جناح‌بندی سیاسی وجود داشته باشد، گفت: اینکه فلان گروه سیاسی سر کار آمده، نباید موجب شود که عده‌ای به خاک سیاه بنشینند.

وی با تأکید بر اینکه بحث هنر و فرهنگ از سیاست جداست، اظهار کرد: باید لوایحی در این زمینه به مجلس ارائه شود و بودجه کارهای مذهبی و دینی، حماسی مشخص شود و دستگاهی متولی این امر انتخاب شود تا امور مربوط به آن را انجام دهد.

مشاور کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر با بیان اینکه در کنار انتخاب دستگاه متولی، دستگاه‌هایی هم همچون سپاه و سازمان تبلیغات و حوزه هنری نیز می‌توانند در اعتلای سینمای دینی کمک کنند، گفت: طبق این برنامه باید بودجه برای مثال 10 اثر فرهنگی در طول سال مشخص شود و از آنها حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه سیاسی کردن، یک بیماری در هنر و سینما است، اضافه کرد: باید برای ساخت برنامه‌های دینی برنامه داشت و نباید با تغییر مسئولیت‌ها همه برنامه‌ها به هم بریزد.

شورجه با اشاره به اقدامات خود در حوزه ساخت آثار سینمایی، تصریح کرد: در حال حاضر، پیگیری ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) هستیم که در صورت ساخت انقلابی در حوزه سینما ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز زمان شروع ساخت این مجموعه مشخص نشده است و در صورت عقد قرارداد و مشخص شدن بودجه کار ساخت آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره انتخاب شخص خاصی برای نقش بازیگر حضرت موسی (ع) اظهار کرد: هنوز بازیگر خاصی را برای نقش حضرت موسی (ع) در نظر نگرفته‌ایم و به قطع یقین شخص انتخابی از ستاره‌ها و اشخاص مطرح نبوده و یک فرد ناشناس را برای این نقش انتخاب خواهیم کرد.

شورجه گفت: استفاده از چهره ناشناس در چنین کارهایی بنایی است که خود مرحوم فرج‌الله سلحشور آن را پایه‌گذاری کردند و خوشبختانه این امر تأثیر خوبی نیز در سینما داشته و موجب رشد و نمو آن شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.