مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: در قالب ال سی داخلی همه شرایط برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور فراهم است.

  همه شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی فراهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا در منطقه خلیج فارس، علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی میناب، هدف از حضور در هرمزگان را شناخت بیشتر مسایل و مشکلات شهرک ها، نواحی صنعتی و صنایع کوچک و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در هرمزگان عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که شرق هرمزگان در مقایسه با غرب این استان از توسعه یافتگی صنعتی کمتری برخوردار است، گفت: امیدواریم شهرک صنعتی میناب در سال جدید با همت مسئولان به یکی از شهرک های خوب استان تبدیل شود.

یزدانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری شرق هرمزگان شاهد پویایی بیشتر در حوزه صنعت و تکمیل زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی خواهد بود.

یزدانی با تاکید بر همراهی و کمک شورای برنامه ریزی میناب، افزود: امیدواریم در زمینه رونق اشتغال و معیشت مردم که یکی از مهمترین امور و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است گامهای محکمی در میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان برداشته شود.

وی گفت: صنعت یکی از حوزه هایی است که می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بهترین مکان برای استقرار صنعت نیز شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی است.

یزدانی به مشوق های ایجاد شده در شهرک های صنعتی اشاره و اظهار کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی علاوه بر تامین امنیت، در شهرک های صنعتی تمام زیر ساخت ها برای حضور سرمایه گذاران است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با بیان این که حمایت از سرمایه گذاران به واسطه ضمانت ها، مراجعه به سیستم بانکی را کاهش می دهد، افزود: در قالب ال سی داخلی همه شرایط برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور فراهم است.

یزدانی گفت: رونق شهرک های صنعتی شامل دو بخش است که یک بخش به همت مسئولان استان و شهرستان بستگی دارد و بخش دیگر نیز مربوط به وزارت صنعت است که شامل معافیت های مالیاتی در شهرک ها است که با جدیت پیگیری می شود.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ها با بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این دو نهاد بر اساس تفاهم نامه، دو تا پنج سال از مبحث تامین اجتماعی را که سهم کارفرما است پرداخت می کنند.

وی با بیان این که مشوق هایی برای رونق اشتغال در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است، افزود: مشوق هایی وجود دارد که با تحقق برنامه ششم با استفاده از فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی و طرح سرباز صنعت و مامورانی که از نیروهای مسلح به خدمت گرفته می شوند کمک فراوانی به شهرک ها و نواحی صنعتی می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با ذکر این مطلب که همه شرایط برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور فراهم است، اظهار کرد: امید است در سال جاری با تکمیل زیرساخت ها در میناب شاهد جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت باشیم.

یزدانی با بیان این مطلب که در جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی میناب تدابیر ویژه ای اندیشده شده است، گفت: تا پایان سال جاری شاهد استقرار بیشتر صنایع در این شهرک خواهیم بود.

وی تدابیر ویژه را شامل تکمیل زیرساخت ها ذکر کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان میناب سه ناحیه و شهرک صنعتی مصوب دارد که هیچکدام مشکل زیر ساختی ندارند و هدایت سرمایه گذاران به این نواحی و شهرک ها در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مهمترین مشکل واحدهای مستقر در شهرک صنعتی میناب را سرمایه در گردش دانست و گفت: با صدور ضمانت نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، مشکل سرمایه در گردش این واحدها رفع می شود.

وی اظهار کرد: صدور ضمانت نامه با نرخ یک درصد سود در سال است که این کمک بزرگی برای سرمایه‌گذاران است که با استفاده از این ضمانت نامه بتوانند مشکلات سرمایه در گردش خود را حل کنند.

به گزارش ایسنا، شهرک صنعتی میناب مصوبه سال ۶۹ است که با مساحت ۱۰۰ هکتار در شمال شهرستان میناب قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.